eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPowerbank vs akumulator motocyklowyRe: Powerbank vs akumulator motocyklowy
  • Data: 2022-12-10 00:36:21
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2022-12-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Fri, 09 Dec 2022 00:08:45 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2022-12-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> On Thu, 08 Dec 2022 04:11:08 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>> On 2022-12-07, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    >>>>> Pan Marcin Debowski napisał:
    >>>>>
    >>>>>>>> Mi wszystkie aku w moto trzymają średnio 1.5 roku. 2 to już wypas.
    >>>>>>>> Nie, że jakoś je katuje, ale taki tu klimat (podrównikowy).
    >>>>>>> To kwestia klimatu? Pod maską samochodu klimat też jakiś taki bardziej
    >>>>>>> równikowy, ale zawsze mi się zdawało, że to mrozy bardziej szkodzą.
    >>>>>>
    >>>>>> Nic mi mądrzejszego do głowy nie przychodzi, chyba że to dla aku
    >>>>>> motocyklowych norma? Na pewno norma tutaj. Motocyklowe są bardziej
    >>>>>> obudowane, nic ich nie chłodzi w czasie jazdy, a tu temperatury
    >>>>>> przeciętnie 27-40C plus to co silnik ogrzeje, a ogrzeje.
    >>>>>
    >>>>> Akumulator *ołowiowy* raczej lubi ciepło. Za komuny niektórzy na noc
    >>>>
    >>>> Raczej nie lubi zimna, a jak jest za gorąco to prawie wszystko starzeje
    >>>> się szybciej.
    >>>>
    >>>>> przynosili do domu. Pomagało wstawienie akumulatora do miski z gorącą
    >>>>> wodą. Nawet taki co nocował na mrozie, podobno po takiej operacji
    >>>>> potrafił zakręcić bez doładowania. Poza tym gdyby te upały były takie
    >>>>> złe, to powinny dotyczyć też samochodów. Tymczasem narzekań prędzej
    >>>>> bym się spodziewał z Alaski, niż z Malajów.
    >>>>
    >>>> No właśnie nie, bo aku samochodowe są odsłonięte pod maską i coś im się
    >>>> z przepływu powietrza zwykle dostaje.
    >>>
    >>> Obawiam sie, ze troche odwrotnie - powietrze troche owiewa, ale to
    >>> powietrze ogrzane od silnika. Silnik ma 90 stopni, a w korku przewiewu
    >>> nie ma :-)
    >>
    >> Bez kurna przesady :) Parę samochodów miałem / widziałem i nie kojarzę
    >> przypadku gdzie by na aku dmuchało 90C z silnika.
    >
    > Silnik ma ok 90C i sobie pod maską jest.
    > Powietrze go oplywa. A gdzie aku? Bywa, ze gdzies z tylu przedziału,
    > za silnikiem, wiec powietrze jak do niego doplywa, to ogrzane od
    > silnika.

    I to powietrze znad silnika + powietrze z owiewu to dają nadale 90C?

    >> Zerknij jak wygląda to w moim obecnym motorze:
    >> https://youtu.be/La4aYoIFGj8
    >>
    >> To jest bezposrednio nad blokiem silnika. Zarzuć pod google obrazki
    >> battery change motorcycle a zobaczysz, że to jest de facto norma, że aku
    >> w moto są zabudowane. W klimacie umiarkowanym to pewnie jest i zaleta,
    >> bo aku nie będzie się tak szybko wyziębiał, ale w tropikach wydaje się
    >> wadą.
    >
    > Sa samochody, gdzie aku jest pod tylną kanapą.
    > Zabudowany, nie podgrzewany ... chyba, ze przez sloneczko.

    Za dużo ich nie jest. Może tam w tropikach szlag by te aku trafiał
    szybciej?

    >> Zresztą, nie upieram sie co do samej teorii, tylko nie mam lepszego
    >> pomysłu jaki inny czynnik miałby wchodzić w grę, bo przecież nie brak
    >> zim.
    >
    > A moze wlasnie brak zim.
    > Co robisz z aku w zimę?

    To co w lecie.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: