  • 11. Data: 2016-09-05 15:23:20
    Temat: Re: Powerbank jako UPS
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > "Niestety, model 10,000mAh nie posiada funkcjonalności passtrough. To
    > znaczy że nie może ładować urządzenia będąc jednocześnie ładowanym. "

    Xiao Mi 10400 Powerbank Pass Through Charging Feature
    https://www.youtube.com/watch?v=CwWIx-qU6mM

    Recenzja| Powerbank Xiaomi Mi 10.000mAh
    https://www.youtube.com/watch?v=rKcvqLRUOb8

    Obydwa maja, potwierdzam

  • 12. Data: 2016-09-05 15:54:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-05 15:23, wchpikus wrote:
    > Recenzja| Powerbank Xiaomi Mi 10.000mAh
    > https://www.youtube.com/watch?v=rKcvqLRUOb8
    > Obydwa maja, potwierdzam

    Chyba jednak nie do końca:

    https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotati
    on_1034781847&feature=iv&src_vid=CwWIx-qU6mM&v=Scs1V
    uweCCs

    Koleś nie wie dlaczego mu miernik miga. Ja wiem. Napięcie spadło do
    4.5V, mój miga wtedy tak samo. PB konsumuje prawie cały prad rzucając
    ochłapy na urządzenie ładowane.

    U mnie to katastrofa - R-PI wymaga 5V i przynajmniej 1A.

  • 13. Data: 2016-09-05 16:01:07
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > U mnie to katastrofa - R-PI wymaga 5V i przynajmniej 1A.

    Oczywiście ze tak, jak ma ladowarke 1A to sie dziwisz..
    Dasz 2,5A i spokojnie dziala, sam tak laduje telefon czasami, razem z PB..

  • 14. Data: 2016-09-05 16:02:43
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

> [...]
    > ochłapy na urządzenie ładowane.
    >
    > U mnie to katastrofa - R-PI wymaga 5V i przynajmniej 1A.

    Zrobie tobie filmik jak nie wierzysz:)

  • 15. Data: 2016-09-05 16:12:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-05 16:01, wchpikus wrote:
    > Oczywiście ze tak, jak ma ladowarke 1A to sie dziwisz..

    Nie wydaje mi się, jego "ładowarka" wyciąga 1.6A @ 5.15V i sadzac po
    napięciu nie jest przeciążona.

    Natomiast napięcie wyjsciowe w tym samym czasie spadlo na pysk. Jak dla
    mnie passthrough jest tylko przypadkiem. Mam tu jeden PB który też ma
    taki ficzer- po podpięciu zasilania napięcie na wyjściu spada <4V.

  • 16. Data: 2016-09-05 16:13:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-05 16:02, wchpikus wrote:
    > Zrobie tobie filmik jak nie wierzysz:)

    Zrób. Być może koleś ma podróbkę która ma zupełnie inną elektronikę.

  • 17. Data: 2016-09-05 16:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości
    >Posiadam w domu kilka powerbanków różnej konstrukcji:
    >Wszystkie mają wadę: wyłaczają wyjście podczas ładowania.
    >Chciałbym uzyć powerbanku jako UPSa do R-PI. Oczywiście moje się nie
    >nadadzą.

    To moze byc cecha bardziej ogolna.
    Zaleca sie sprawdzac pod koniec ladowania jaki prad plynie, i jak
    spadnie ponizej pewnej wartosci, to odlaczyc ladowanie.
    Znaczy sie - nie zaleca sie trzymac ogniwa stale "pod napieciem".

    No to trzeba taki powerbank niezle skomplikowac, jest ma sluzyc jako
    UPS.
    (trzy przetwornice ?).

    >Pewno że mogę zrobić ale coś czuje że nie ma sensu jeśli kupie go za
    >30-50zl.

    Gdzies widzialem do tego odpowiednie scalaki.

    J.

  • 18. Data: 2016-09-05 16:19:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-05 16:13, J.F. wrote:
    > Gdzies widzialem do tego odpowiednie scalaki.

    Raczej wezmę ładowarkę liion (gotową) na 8.4V i jedną/dwie przetwornice
    ->5V. Powinno załatwić temat, choć nie wiem jak się zachowa ładowarka
    któa nie dość ze laduje akku to jeszcze jest obciążona Pi.

  • 19. Data: 2016-09-05 17:27:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Sep 2016 15:01:49 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=iqD2u1vjDcA
    > Ale jednak ... nie.

    Ale co, zły hack?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2016-09-05 17:52:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-05 17:27, Marek wrote:
    > Ale co, zły hack?

    Troche zły :D Mam te powerbanki, są najtańsze, cena <1E u chińczyka.

    a) palą się na potęge, scalaki ulatują z dymem
    b) na wyjściu napięcie szybko spada z obciązeniem
    c) podpinanie bateryjek równolegle to średni pomysł
    d) jeden z nich pozwolił sobie na doładowanie do 4.5V z ciekawymi
    efektami pirotechnicznymi.

    Hack może dobry, ale PB bazowe - kiespkie.