  • Data: 2020-05-28 00:23:15
    Temat: Re: Postrzeganie barw
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł Pawłowicz" 5ecec886$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Sierpień 2006. Nawet nie chciało Ci się spróbować.

    Teraz nie mam ochoty na sprawdzanie -- gdzie pisałeś,
    aby nie szukać w necie... JF nawet powątpiewał w to,
    że XXI wiek jest już na papierze...

    Z trudem piszę (wrzucając masę błędów) bo mam jakiś
    (chyba przejściowy -- przemęczenie?) problem ze
    wzrokiem. Gdy będę mógł czytać -- być może poczytam...

    Genetyką nie interesowałem się od niemal 40 lat, jeśli nie
    liczyć rozmów takich, jak ta... Wcześniej też nie zagłębiałem
    się zbyt mocno... [ale bez zająknięcie wypowiadałem pewnej
    Uli ??Rusiłowicz? -- 'kwas dezoksyrybonukleinowy 'miast DNA
    i wyjaśniałem, czym rybonukleinowy (RNA) różni się od DNA,
    choć już dziś raczej nie mam pojęcia, dlaczego są wirusy RNA
    i dlaczego są retrowirusy, itd... Ula w dorosłym życiu ogłuchła...
    wcześniej studiowała psychologię na UW... siedząc ze mną w ławce
    na lekcjach w ogólniaku myślała, że psychologia do genetyki ma
    się nijak... o diploidalności, chromosomach XX i XY, ogólnie
    o kodzie genetycznym na Ziemi itd. uczyła nas w podstawówce
    na lekcjach biologii nasza wychowawczyni -- Krystyna Duda;
    sam dokarmiałem się papierową wiedzą popularnonaukową...
    czytałem książki (pożyczałem i kupowałem) oraz czasopisma...
    będąc w ogólniaku, czytałem książki w księgarniach...
    zero problemów, miła atmosfera, zdrowa, choć męcząca
    postawa, czyli na stojaka -- bez siedzenia...
    o socjobiologii i haplodiploidalności czytałem
    chyba w ogólniaku, może nawet później... więcej
    grzechów nie pamiętam...]

    --