    From: "miumiu" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Postęp w komputerach - wstrzymany
    Date: Sun, 17 May 2015 09:15:41 +0200

    > czegos konkretnie ci tam brakuje czy poprostu ma byc nowsze?

    Na obecnym etapie technologicznym brakuje dyskow o duzej pojemnosci w
    sensownej cenie. Wszyscy przyzwyczaili sie juz do filmow w wysokiej
    rozdzielczosci, a te zajmuja kilka razy wiecej miejsca niz poczciwe aviki.
    Zwykly serial potrafi zajac 100GB. Ewidentna zmowa producentow dyskow
    zarowno hdd jak i ssd. SSD juz dawno temu mogly przegonic hdd, tylko dla
    producentow to nie ma sensu. lepiej to stopniowac przez 20 lat. Na szczescie
    jest duza konkurencja w ssd i mam cicha nadzieje ze to sie szybko posypie. W
    koncu zrobienie dysku ssd jest o niebo prostsze niz hdd. Szkoda ze samsung
    odpadl z rynku HDD bo teraz praktycznie jest dwoch monopolistow (seagate i
    wd) i robia co chca wykrecajac przy tym historyczne zyski. SMiac mi sie chce
    jak jakas komisja europejska oskarza LG i hitachi o zmowy cenowe na rynku
    napedow optycznych ktorych juz prawie nikt nie uzywa, natomiast nikt nie
    tknie zmonopolizowanego rynku HDD.

    Pzdr