eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPostęp techniczny w podeszłym wiekuRe: Postęp techniczny w podeszłym wieku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <oaetst$9hf$1@dont-email.me> <oaf8a0$nnu$1@node2.news.atman.pl>
    <58cb8e96$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <oagavv$k4p$1@news.chmurka.net>
    <58cbb5a0$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <58cbd0fc$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Luke <l...@l...net>
    Date: Fri, 17 Mar 2017 13:39:21 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <58cbd0fc$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: Avast (VPS 170316-1, 2017-03-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 35
    Message-ID: <58cbd8f9$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.185.47.242
    X-Trace: 1489754361 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 641 79.185.47.242:62117
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:714988
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-03-17 o 13:05, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Generalnie tak, ale z jednym wyjątkiem: wprowadzenie gimnazjów.
    > Niestety, efekt został szybko zepsuty "nową podstawą programową". A to
    > jest właśnie polityka:

    Zgadzam się w pełni, mnie chodziło o nie mieszanie w to podziałów i
    wojen politycznych. Bo słowa "dobra zmiana" zabrzmiały jak wyznanie, że
    jedna opcja wszystko psuje, a druga wszystko usiłuje naprawiać.
    Tymczasem psują wszyscy w sposób maksymalnie konsekwentny.

    System nauczania 8+4 czy 6+3+3 nie ma najmniejszego znaczenia, jeśli w
    dowolnym z nich program jest sprowadzany do żenującego poziomu.

    > zapisywane słownie, bez uzgadniania współczynników stechiometrycznych (w
    > konsekwencji brak obliczeń opartych o stechiometrię), czy kreacjonizm
    > jako "teoria" alternatywna do ewolucjonizmu.

    Wynika to z usuwania z programu wszystkiego, co sprawia problemy. A to
    właśnie powinno być odwrotnie - to, co sprawia problemy, powinno być
    uczone w większym wymiarze, aby wreszcie to wszyscy pojęli.

    Co do kreacjonizmu, to ta sprawa jest bardziej skomplikowana i ogólnie
    jest bardzo w porządku, jeśli stanowi element nauczania w jakimś
    szerszym kontekście socjo-antropologicznym. W końcu dorosły człowiek
    powinien wiedzieć np. czym różnią się poszczególne religie świata, nawet
    jeśli jest ateistą i traktuje je jako mity albo jako zjawiska kulturowe
    (a w Polsce społeczeństwo ma znikomą wiedzę nawet na temat detali
    doktryny katolickiej, nie mówiąc o różnicach pomiędzy odłamami
    chrześcijaństwa, a co dopiero o innych religiach). I analogicznie
    powinien wiedzieć, czym jest kreacjonizm, a czym jest ewolucjonizm. To
    taki element "obycia w świecie" :)

    L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: