  • Data: 2015-12-09 16:51:35
    Temat: Re: Postarzanie cd.
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-09 o 16:37, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ale spoko, nie mówię, że takich urządzeń nie było. Ale generalnie
    > praktyka była taka, że robiło się duży zapas parametrów na elektrolitach
    > i nikogo to nie dziwiło. Na trafie to już raczej nie, bo niby po co?

    Po to żeby się nie psuły. Jak się pisze, że urządzenie (zamknięte w
    plastikowym pudełku bez otworów wentylacyjnych) może pracować do 55C to
    wypadałoby potestować w tej temperaturze. A tak się u klienta okazuje,
    że w 40 - 45 stopniach trafo robi się gorące i notorycznie pada trafo.

    > Tak sobie myślę, że w automatyce to może nawet tym za bardzo się nie
    > przejmowano, bo po układach przekaźnikowo/stycznikowych wszystko
    > wydawało się bardziej niezawodne, a i wymiana elementów/modułów nikogo
    > raczej nie dziwiła (tzn automatyków).

    Owszem jakiś stycznik, czy zabezpieczenie silnika to bierzesz i
    wymieniasz. Ale już układ do transmisji po linii zasilającej za kwotę
    rzędu 1kUe to przydałoby się żeby działał bezawaryjnie. Tym bardziej, że
    dostawca nie ma z reguły tego na półce i suwnica ma przez to stać przez
    tydzień.

    --
    pozdrawiam
    MD