  • Data: 2019-06-20 20:39:31
    Temat: Re: Porównywanie liczb, double float
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-20 o 14:16, Piotrne pisze:
    > W dniu 2019-06-12 o 17:27, J.F. pisze:
    > Oczywistym rozwiązaniem pozwalającym uniknąć
    > błędów jest używanie tylko liczb całkowitych. Np. jeśli ma to być jakaś
    > kwota pieniędzy, należy liczyć w groszach (zawsze całkowitych), a nie złotówkach
    > i ułamkach złotego.
    Masz teoretycznie rację ale to jakiego typu zmiennej używasz zależy od
    języka, np w takim Cliperze 5.3
    w którym w latach 90 popełniłem kilka programów liczących pieniądze jest
    zmienna INT
    ale w praniu wyszło że jest ona typu float :( i z problemem opisanym
    przez Przemol-a musiałem się wtedy już zmierzyć, dodawałem tysięczne
    części grosza na końcu przed samym porównaniem.

    --
    Janusz