  • 1. Data: 2023-09-14 09:09:26
    Temat: Porażenie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Chyba każdy doznał tego doświadczenia i wie jakie to uczucie.
    Ja podobnie, ale nie widziałem jak to jest gdy obwód zabezpiecza
    różnicówka. Już wiem, że tak samo ale krócej, a myślałem, że będzie
    bardziej komfortowo.

    Ale ciekawi nie porażenie prądem stałym. Jakie to uczucie, ale nie mam
    na myśli WN, bo to znam, ale takim niższym, który ponoć grzeje i
    elektrolizy dokonuje.

    Ktoś doświadczył?

    Robert

  • 2. Data: 2023-09-14 09:24:44
    Temat: Re: Porażenie
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ale ciekawi nie porażenie prądem stałym. Jakie to uczucie, ale nie mam
    > na myśli WN, bo to znam, ale takim niższym, który ponoć grzeje i

    Naładuj se kondzia i sprawdź :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-09-14 10:01:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Ja podobnie, ale nie widziałem jak to jest gdy obwód zabezpiecza
    > różnicówka. Już wiem, że tak samo ale krócej, a myślałem, że będzie

    Zawsze chciałem tego spróbować, dzięki za przekazanie odczuć :-)

    > Ale ciekawi nie porażenie prądem stałym. Jakie to uczucie, ale nie mam
    > na myśli WN, bo to znam, ale takim niższym, który ponoć grzeje i
    > elektrolizy dokonuje.

    Dobre pytanie.

  • 4. Data: 2023-09-14 13:37:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:udubbg$hu0$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > Ale ciekawi nie porażenie prądem stałym. Jakie to uczucie, ale nie
    > mam na myśli WN, bo to znam,

    no ja na szczęście nie znam ;)

    > ale takim niższym, który ponoć grzeje i elektrolizy dokonuje.

    kto czeka do elektrolizy? tak samo sie odskakuje.
    sztywnieje dłoń i ręka boli dwa dni.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 5. Data: 2023-09-14 15:25:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Sep 2023 09:24:44 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Naładuj se kondzia i sprawdź :)

    To jest w zasadzie prąd zmienny :-)

    Ale w samochodach teraz obwody "wysokiego" napiecia, w instalacjach
    PV, w zasilaczach impulsowych, w falownikach.

    To, co mnie spotykało, to w zasadzie takie samo
    -"kopnięcie", cofniecie ręki, koniec porażenia po ułamku sekundy.

    Ale tak, zeby dluzszy czas trzymac cos pod napięciem DC, to nie
    miałem.

    J.

  • 6. Data: 2023-09-14 15:48:46
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    PiteR napisał(a):
    > in <news:udubbg$hu0$1$Robe...@news.chmurka.net>
    > no ja na szczęście nie znam ;)
    > kto czeka do elektrolizy? tak samo sie odskakuje.
    > sztywnieje dłoń i ręka boli dwa dni.

    Dziadków podłączają w różnych sanatoriach/przychodzniach pod prąd.
    Ludkowie sami kupują jakie stymulatory mięśni.

    W małych dawkach prąd impulsowy pewnie pobudzi organizm.
    Samego DC nie kojarzę w żadnym zastosowaniu (wspmniana elektroliza), raczej AC lub
    DC w paczkach
    impulsów.

    I mamy przypadek kiedy prądu nie czuć a słychać. Generator AC 20Vpp
    jedna elektroda do ręki/nogi/tułowia i druga do nerwu słuchowego (trza omacać
    miejsce).
    Wtedy nie czuć mrowienia tylko słychać czestotliwość z generatora.

  • 7. Data: 2023-09-14 17:17:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jak cię to tak interesuje to może sprawdź sam - tylko nagraj i wrzuć na
    YT :)

  • 8. Data: 2023-09-14 22:00:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale ciekawi nie porażenie prądem stałym. Jakie to uczucie, ale nie mam
    > na myśli WN, bo to znam, ale takim niższym, który ponoć grzeje i
    > elektrolizy dokonuje.
    >
    > Ktoś doświadczył?

    Czy 1100V to WN?

    Jak robiłem swój oscyloskop (RE 4/84) to mnie kopnęło 1100V.
    Napięcie to było uzyskiwane z uzwojenia anodowego transformatora około
    100W i chyba potrajacz napięcia (diody 1A i duże styrofleksy).
    Wydajność na pewno duża.

    Lewa ręka oparta nadgarstkiem na metalowym stelażu oscyloskopu więc
    kontakt doskonały (tak odwróconego do góry nogami (czyli leżącego na
    rurze z lampą) utrzymywałem aby się nie przewrócił gdy coś tam
    dostrajałem. Prawą musnąłem czubkiem palca punkt -1100V. Odrzuciło mnie
    na krzesło. Straciłem wzrok na jakieś 15s (jeśli nie straciłem poczucia
    czasu). Roztrzęsiony byłem jeszcze co najmniej 2 godziny.
    P.G.

  • 9. Data: 2023-09-14 22:11:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Czy 1100V to WN?

    Chyba tak. Uprawnienia SEP są do 1000V.

    > Straciłem wzrok na jakieś 15s (jeśli nie straciłem poczucia czasu).

    Zdaje się, że dzisiaj coś już pisałem o dendrytach i neuronach.

    Jarek

    --
    Nie obchodź się z prądem nieudolnie, bo cię kopnie.

  • 10. Data: 2023-09-21 04:13:00
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > podobnie, ale nie widziałem jak to jest gdy obwód zabezpiecza
    > różnicówka. Już wiem, że tak samo ale krócej, a myślałem, że będzie

    Moja nawet nie wybiła. Ale porażenie też było niewielkie (mam porównanie z
    normalnym), pewnie za mały upływ, żeby wyzwolić.

    > Ale ciekawi nie porażenie prądem stałym. Jakie to uczucie, ale nie mam
    > na myśli WN, bo to znam, ale takim niższym, który ponoć grzeje i
    > elektrolizy dokonuje.

    Kiedyś z kondensatora mnie trzasnęło, ale to trwało bardzo krótko, od razu
    zabrałem rękę (tzn. wystrzeliła mi ręka), więc ciężko porównać do AC.

    --
    W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
    szpitala psychiatrycznego: