  • Data: 2012-07-07 00:27:55
    Temat: Re: Popularność mikrokontrolerów
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Panie Andrzeju,

    witam serdecznie. :-)

    W dniu 2012-07-06 19:35, Andrzej Ekiert pisze:
    (...)
    > Moim zdaniem jest to zupełnie bez znaczenia, pod warunkiem że tych
    > architektur będzie kilka i to możliwie różnych. Tak, żeby student
    > przyzwyczaił się do myśli, że nowe architektury można po prostu z marszu
    > poznawać, gdy trzeba na nich projekt zrobić.
    >
    > Za dużo spotykam inżynierów, którzy kiedyś coś poznali i potem
    > koniecznie do wszystkiego próbują zastosować, czy się nadaje, czy nie.
    > Szczególnie silna wciąż jest grupa tych od '51. Myśl o uczeniu się chyba
    > im aktywuje w mózgach obszar odpowiedzialny za odczuwanie bólu.

    Pomysł z wieloma architekturami nie jest najlepszy, dlatego, że kurs
    mikroprocesorów ma ograniczone ramy czasowe i jeśli uczy się więcej niż
    2 architektur w głowie uczonych powstaje chaos, i żadnej architektury
    nie znają przyzwoicie. Szczególnie tych mniej zdolnych, dlatego
    osobiście zabroniłbym nauczania na mikrokontrolerach '51 i pochodnych.
    (Ciekawe, że politechniki w stolicy i Wrocławiu właśnie tej architektury
    uczą).
    Statystyki sprzedaży mikrokontrolerów są mi znane, ale one dotyczą
    globalnie świata, dlatego pytam osoby z tej grupy, uznając ją za
    reprezentatywną dla rynku krajowego. Wstęp do techniki mikroprocesorowej
    to nie moja dziedzina, a kolegi, który w sumie świetnie wybrał: układy
    Freescale (8-, 16- i 32-bitowce), moi zdaniem najlepsze do dydaktyki, i
    bodaj drugie w ilości sprzedaży, do tego cieszące się opinia najbardziej
    niezawodnych, ale chyba niezbyt popularnych w Polsce, dlatego pytam o
    popularność, bo właśnie mamy okazję zaktualizować treść przedmiotu i
    wyposażenie laboratorium.

    Ukłony

    Roman Rumian