  • Data: 2014-09-12 16:57:31
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-09-12 09:14, AZ wrote:

    > Jak do wyprzedzenia skoro jest wylaczone z ruchu?

    Jak jest wyłączony, to go nie ma. Po prostu w tym konkretnym przypadku
    uznali, że wyprzedzanie w zabudowanym jest niewskazane i tak je
    uniemożliwili. Przed i za jest bonusowy pas do wyprzedzania na zmianę, a
    w zabudowanym nie ma i tyle. Rozumiałbym problem jakby przed i za były
    po dwa pasy a w zabudowanym zwężenie, ale tak?

    BTW - mi się to nawet podobało jak przez Węgry jechałem - fizycznie
    odzielone kierunki przez wysepkę i szykana na wjeżdzie (takie
    "półrondo") w zabudowanym na zmodernizowanych odcinkach. Wszyscy jechali
    równo 50. Może na początku wkurwiające, ale... się sprawdza -
    przynajmniej nie masz wątpliwości czy to zabudowany czy nie, jak u nas
    gdzie mamy tereny zabudowane leśniczówką 300 metrów od drogi i
    niezabudowane całkiem konkretne wioski. Tam wiedziałeś kiedy masz jechać
    50 a kiedy możesz zapierdalać i wszyscy się stosowali. Wróciłem do
    Polski, to nawet jak chciałem jechać zgodnie z ograniczeniem to dupa...
    znaków w chuj, reklam jeszcze więcej i znaków pod nimi nie widać,
    cholera wie czy droga którą mijasz to skrzyżowanie czy jakaś wewnętrzna...

    Już od dawna wiadomo, że szybkość raczej mało zalezy od znaków a od
    drogi i wynosi ok 60-70 dla jednopasmowych, 70-90 dla dwupasmowych i
    90-120 dla trzypasmowych (prawdzić czy nie radar - wtedy punktowo 40;),
    więc może takie uspokajanie ruchu jest logiczne. Poza tym i tak byś po
    dwa pasy nie miał, co najwyżej 1 szerszy.

    Tak naprawdę w Polsce jeśli 50 w wioskach nie ma być fikcją, to albo
    takie uspokojenie ruchu, albo pomiar odcinkowy w każdej wiosce. Ja wolę
    separację kierunków bo inaczej każdy będzie jechał 40 żeby się nie
    załapać a i tak od czasu do czasu ktoś zgadnie mandat i będzie kurwił na
    czym świat stoi.

    Shrek.