eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piątek] Pompowanie kół gazem › Re: Pompowanie kół gazem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pompowanie kół gazem
    Date: Sun, 25 Apr 2010 13:42:45 +0200
    Organization: -
    Lines: 27
    Message-ID: <n...@4...com>
    References: <1crvka2wfma9q$.6u1v050o5ovt$.dlg@40tude.net>
    <4bd1f360$0$17090$65785112@news.neostrada.pl>
    <1l9g4oaclk5v3.f49zgvao8kfk$.dlg@40tude.net>
    <4bd2b8b9$0$2586$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@x...googlegroups.com>
    <4bd41e3d$0$17086$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1272195758 8173 82.143.187.50 (25 Apr 2010 11:42:38 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Apr 2010 11:42:38 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275206
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 25 Apr 2010 12:49:29 +0200, P_ablo wrote:
    >Użytkownik "jacek2v" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    >> Kiedyś przy okazji fali reklamy nt. pompowania azotem troszeczkę
    >> poczytałem sobie i jeśli dobrze pamiętam to jest w tym jeden plus.
    >> Azot nie reaguje tak mocno na temperaturę tzn. lepiej trzyma
    >> ciśnienie, bo jak wiemy gazy zależnie od temperatury próbują zmienić
    >> swoją objętość (chyba coś z tym mają ruchy Browna :)).

    >Ktos tu kiedys liczyl, jaka jest roznica w rozszerzalnosci czystego azotu i
    >mieszanki 78 do 22 - roznica byla nieistotna.

    I o ile pamietam to nawet w odwrotna strone - tzn tlen jest minimalnie
    bardziej "stabilny"

    Przypomne - wzielo sie to z F1, gdzie opony sa gorace, tlen zaczyna z
    guma reagowac i zmienia cisnienie. A nieprawidlowe cisnienie to
    wolniejsza jazda.
    Legende troche wspomaga lotnictwo, gdzie sie uzywa azot bo suchy - a
    opony musza znosic -60 stopni.
    W warunkach cywilnej jazdy w Polsce wilgotnosc jest bez wiekszego
    znaczenia.

    J.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: