eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPompa CO, silnik 230V~ schemat podłączenia uzwojeń bieg 1,2,3Re: Pompa CO, silnik 230V~ schemat podłączenia uzwojeń bieg 1,2,3
  • X-Received: by 10.140.93.15 with SMTP id c15mr39888qge.14.1398782725398; Tue, 29 Apr
    2014 07:45:25 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.93.15 with SMTP id c15mr39888qge.14.1398782725398; Tue, 29 Apr
    2014 07:45:25 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!dc16no4160qab.0!news-out.goo
    gle.com!dz10ni26650qab.1!nntp.google.com!dc16no4158qab.0!postnews.google.com!gl
    egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 29 Apr 2014 07:45:25 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <535f98c7$0$2373$c3e8da3$634c5816@news.astraweb.com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.213.22;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 164.126.213.22
    References: <535f98c7$0$2373$c3e8da3$634c5816@news.astraweb.com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: Pompa CO, silnik 230V~ schemat podłączenia uzwojeń bieg 1,2,3
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 29 Apr 2014 14:45:25 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:664157
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 29 kwietnia 2014 14:19:20 UTC+2 użytkownik jędrek napisał:
    > Jest sobie pompa http://i4.minus.com/ibod7bd6Bq3Zpe.jpg
    >
    > "IB Pump 25-60 180" insbud.net
    >
    >
    >
    > Jest to pompa zdemontowana przez ekip� hydraulik�w (wi�c wyj�ta ze z�omu
    w
    >
    > celach naukowych ;) ).
    >
    > Wynika z tego, �e by�a zatarta cz�� "hydrauliczna"
    >
    > A sam silnik jako komponent elektryczny po wst�pnych ogl�dzinach wygl�da na
    >
    > sprawny, o�ka pi�knie, lekko si� obraca, spali�a si� tylko �cie�ka na

    >
    > p�ytce.
    >
    > Jednak mam obawy czy schemat po��cze� jaki rozrysowa�em z p�ytki jest
    >
    > prawid�owy.
    >
    > Dotychczas mia�em do czynienia z silnikami jednobiegowymi (o sta�ej
    >
    > pr�dko�ci) 230V~ gdzie by�y tylko 2 uzwojenia: g��wne i pomocnicze.
    >
    > Pomocnicze zapi�te standardowo przez szeregowy kondensator do przesuni�cia
    >
    > fazy i ustaleniu zawsze tego samego kierunku wirowania wirnika.
    >
    >
    >
    > Natomiast nie wiem jak to jest ze wskazanym silnikiem 3 biegowym, gdzie
    >
    > mo�emy sobie ustala� 3 pr�dko�ci.
    >
    >
    >
    > Kt�re w ko�cu jest tutaj uzwojeniem pomocniczym?
    >
    > Jedne �r�d�a podaj�, �e pomocnicze ma wi�ksz� rezystancj� od
    uzwojenia
    >
    > roboczego. Dziwnym trafem te kt�re mia�em w r�ce jednobiegowe mia�y dwa
    >
    > uzwojenia o takiej samej rezystancji... Tutaj przy 3-biegowym pierw
    >
    > my�la�em, �e pomocnicze to te 155 Ohm i �e jest ono na sta�e zapi�te
    przez
    >
    > szeregowy kondensator 3uF i pr�dko�ci zmieniam operuj�c kombinacj�
    >
    > szeregow� i pojedynczym wyborem pozosta�ych dw�ch uzwoje�: 75 ohm 72,5 Ohm
    >
    > (?). Ale patrz�c na schemat jaki rozrysowa�em zw�tpi�em, a mam podejrzenia,

    >
    > �e kto� co� tu wcze�niej poprzepina�, bo przewody wychodz�ce z silnika
    >
    > (5szt) dziwnie s� zako�czone w stylu "n�-zdj�ta izolacja" bez jaki� tam
    >
    > eleganckich konektork�w, kt�re dopiero wpinamy do kostki i zakr�camy.
    >
    >
    >
    > Tu podobny schemat
    >
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ups_
    25-60_-_ideowy.jpg,
    >
    > zw�tpi�em, bo tutaj w jednym po�o�eniu wszystkie 3 uzwojenia pracuj� w
    >
    > szeregu...
    >
    >
    >
    > Prosz� wi�c o schemat jak to mam na stole po��czy� w uk�ad 3 biegowy
    m�j
    >
    > silnik.
    >
    > Kt�re g��wne uzwojenia, kt�re pomocnicze?

    Bez obciążenia to ten Twój ma jedną prędkość obrotową. Sprawdzone na silniku od
    wentylatora. Więcej drutu = mniejsza moc i większy poślizg. To samo można zrobić
    autotransformatorem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: