    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiar sygnału z termopary
    Date: Sun, 05 Jun 2011 17:51:55 +0200

    W dniu 2011-06-05 14:41, Jacek Domański pisze:

    > No tak, ale co bedzie z okresem wlaczania triaka? Jeden okres sieci to
    > 0,02s.
    > Pomnozone x 1000 (bo tyle mamy stopni do regulacji) daje wlasnie 20s.

    Nie musisz mieć 1000 stopni regulacji na wyjściu.

    > No chyba, ze ja to zle rozumiem i zmiana mocy powodujaca zmiane
    > temperatury o 1 stC, to nie jest pelna moc (czyli czas pelnego okresu)
    > podzielona przez 1000?

    Wszystko zależy w jakim przedziale czasu. Załóżmy że zamiast 1000 masz
    rozdzielczość 50. Jeśli w danej sekundzie miał miał wykonać zmianę mocy
    o 10 digitów to sterowaniu zgrubnym nic nie wysteruje. Ale w następnej
    sekundzie wzrośnie błąd i da sygnał wyjściowy na poziomie 25 co da w
    grubiej rozdzielczości wartość 1 (na 50) a jeśli w następnej sekundzie
    nadal jest za mało to wysteruje 2 albo więcej bo widzi po składowej
    różniczkowej, że układ nie nadąża. Taki jest urok PIDa. A zmieni tę moc
    szybko a nie po 20 sekundach. Może sterowanie w dziedzinie mocy
    chwilowej nie będzie takie dokładne jakbyś chciał ale za to masz większą
    rozdzielczość w dziedzinie czasu. Efekt będzie lepszy. Wszystko zależy
    od stałych czasowych. Gdybyś stabilizował temperaturę dużego akwarium to
    twoje czasy ( okres sterowania grupowego) byłyby wystarczające :)

    > Tu niestety okres sieci 230V nam kwantyzuje tą regulacje.....
    >
    > No chyba ze wejde wewnatrz okresu sieci i bedze dzielił go na te 1000
    > kawalkow albo sumowal okresy zlozone z kilku pelnych i jednego
    > niepelnego ale wowczas musze juz dodac stopien wykrywania przejscia
    > przez zero...
    >
    > No i jak koledzy juz wyzej zauwazyli - rosnie wowczas poziom zaklocen od
    > triaka obciazonego 1kW - bo nie bedzie wlaczany w zerze.
    >
    > O to wlasnie pytalem jak sie pytalem o sposoby sterowania moca
    > dostarczaną do pieca.

    Włączaj w zerze sterując grupowo z czasem 21-2 sekundy.

> [...]
    > across the input terminals increases the response time for
    > the alarm circuit in the event of a broken thermocouple.
    > Adding capacitance to the frequency compensation pin
    > (Pin 10) rolls off the bandwidth of the AD594/AD595 output
    > amplifier thus limiting noise. Without compensation, the
    > 3 dB bandwidth is approximately 10 kHz. A 0.1 uF capacitor
    > connected between Pins 10 and 11 reduces the 3 dB point
    > to 120 Hz. This technique, however, is only useful if the
    > noise does not drive the input stage into saturation.

    > A tego pomiaru to niestety nie wykonywalem....

    Poczytaj o PID i jak znajdować stałe czasowe. ZTCP możesz wyłączyć bloki
    I oraz D i podkręcać proporcjonalny aż wpadnie w oscylacje. Można też
    bawić się skokami jednostkowymi i obserwować krzywe grzanie i chłodzenia.

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >

    > Jado.

    MD