    From: Jacek Domański <j...@N...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiar sygnału z termopary
    Date: Sun, 05 Jun 2011 14:41:26 +0200

    W dniu 05.06.2011 13:46, John Smith pisze:

    > Zdecydowanie za długo, zejdź do 1 sek. lub krócej. W małych obiektach to
    > już wyraźnie widać w przebiegu temperatury.

    No tak, ale co bedzie z okresem wlaczania triaka? Jeden okres sieci
    to 0,02s.
    Pomnozone x 1000 (bo tyle mamy stopni do regulacji) daje wlasnie 20s.

    No chyba, ze ja to zle rozumiem i zmiana mocy powodujaca zmiane
    temperatury o 1 stC, to nie jest pelna moc (czyli czas pelnego okresu)
    podzielona przez 1000?

    Tu niestety okres sieci 230V nam kwantyzuje tą regulacje.....

    No chyba ze wejde wewnatrz okresu sieci i bedze dzielił go na te 1000
    kawalkow albo sumowal okresy zlozone z kilku pelnych i jednego
    niepelnego ale wowczas musze juz dodac stopien wykrywania przejscia
    przez zero...

    No i jak koledzy juz wyzej zauwazyli - rosnie wowczas poziom zaklocen od
    triaka obciazonego 1kW - bo nie bedzie wlaczany w zerze.

    O to wlasnie pytalem jak sie pytalem o sposoby sterowania moca
    dostarczaną do pieca.

    > Podaj dokładnie gdzie wyczytałeś o tłumieniu szumów na wejściu, nazwa
    > pdf-a, numer strony, położenie treści na stronie.

    Prosze bardzo - AN-369 str. 4 ...zreszta wkleje ten fragment coby nie
    trzeba bylo szukac:

    Filtering the thermocouple input will attenuate the noise
    before amplification. Figure 4 illustrates an effective in-
    put filter consisting of a resistor in series with Pin 1 and
    a capacitor from this pin to ground. An offset voltage
    will result due to the input bias current flowing through
    the resistor. Since the input bias current for the inverting
    input (Pin 14) varies with input voltage, any resistance in
    series with this input would produce an input dependent
    offset voltage. Therefore, it is highly recommended to con-
    nect this pin directly to common. In addition, the capacitor
    across the input terminals increases the response time for
    the alarm circuit in the event of a broken thermocouple.
    Adding capacitance to the frequency compensation pin
    (Pin 10) rolls off the bandwidth of the AD594/AD595 output
    amplifier thus limiting noise. Without compensation, the
    3 dB bandwidth is approximately 10 kHz. A 0.1 uF capacitor
    connected between Pins 10 and 11 reduces the 3 dB point
    to 120 Hz. This technique, however, is only useful if the
    noise does not drive the input stage into saturation.

    > Nic z tego nie rozumiem, jaka jest stała czasowa obiektu?

    A tego pomiaru to niestety nie wykonywalem....

    Jak to sie konkretnie wykonuje?

    Jado.