  • Data: 2009-06-03 14:10:14
    Temat: Re: Pomiar prądu - atmega8
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    ulyssess pisze:

    > No fajnie tylko trzeba jeszcze pisać w asemblerze, czego nie robie, a avr z
    > dzieleniem programowym radzi sobie dość dobrze. Program gotowy na pomiar
    > napiecia i pradu z filtrem programowym(niewielkim) zajął mi 3k kodu. Zatem
    > miejsca mam jeszcze oporowo
    Jest coś takiego jak kultura programowania, nawet jeśli ty nie widzisz
    różnicy, to nie znaczy że w kodzie (po skompilowaniu) nie ma. Skoro
    dzielenie przez potęgę dwójki kompilator może zamienić na jeden rozkaz
    asemblera (kodu maszynowego) a do twojego dzielenia musi wrzucać
    skomplikowaną procedurę, to różnica musi być. Choćby w prędkości
    działania programu - nawet jak ci nie zależy na niej zbytnio, ani nie
    wyciskasz ostatnich us z czasu procesora, to lepiej program pisać tak by
    był maksymalnie wydajny i "płynny" (a nie stawał w bliżej nieokreślonych
    miejscach na jakimś dzikim obliczeniu programowym na zmiennej
    wielobajtowej na kilkanaście/dziesiąt ms), a potrzebne opóźnienia
    "waity" były robione programowo w tych miejscach i w takiej wielkości
    jaką zaprojektujesz, a nie "jak wyjdzie"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173