  • Data: 2013-04-13 21:13:20
    Temat: Re: Pomiar napięcia z separacją
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W dniu 2013-04-13 12:19, Mirek pisze:

    > Generalnie chodzi o pomiar napięcia zmiennego do 500V, dobrze by było
    > też mierzyć stałe, ale nie koniecznie. Dokładność 5% wystarczy.

    Może dzielnik napięcia i przetwornik U/f? Jak podniesiesz poziom, to i
    stałe i zmienne zmierzysz... Tylko nie wiem jak z dokładnością
    (stabilnością) i dynamiką.
    Albo przetwornica, dzielnik, mierzyć mikrokontrolerem i przesyłać na
    drugą stronę...

    > Myślałem o jakimś transoptorze linearyzowanym, ale znów nie specjalnie
    > mi się chce robić osobnego, separowanego zasilania po stronie napięcia
    > mierzonego.

    Zastosuj gotową przetwornicę DC/DC za 20zł... Chyba, że masz specjalne
    wymagania co do izolacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.