    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiar ciśnienia krwi, efekt Dopplera
    Date: Sat, 15 Jul 2023 02:31:47 -0000 (UTC)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Najprostszy pomysł to taki, że jak mankietem zaciśniesz tak mocno, że
    > przestanie płynąć krew - czyli będzie stała - to te 8MHz się zdudni i
    > będzie to słychać. A jeśli krew jeszcze płynie to zdudnienia nie będzie,
    > bo się dźwięk odbijany przesunie razem z krwią.

    To też sprytne. Tylko tam nie ma prostego zdudnia się / nie zdudnia się.
    Jest dźwięk, słychać przepływ krwi.

    > Coś w podobie działa chyba "ludzki" ciśnieniomierz - czy to "na ucho"
    > lekarza czy taki automat (na takim zawsze mam podwyższone, bo jeden raz
    > mi ścisnął do 250mmHg i teraz się boję). Ściska się tak mocno, aż
    > przestajesz słyszeć puls i potem odpuszczasz powoli - i najpierw zaczyna
    > być słyszeć puls skurczu, a potem dochodzi puls rozkurczu.

    Mam taki automat, ale nie wydaje mi się, żeby było tam cokolwiek więcej
    niż pomiar ciśnienia w mankiecie (choć może jest?). Może on ten puls
    wykrywa po prostu pomiarami skoków ciśnienia w samym mankiecie? Zaciska,
    puls znika, odpuszcza, pojawiają się delikatne wahania ciśnienia, zapisuje
    że to ciśnienie skurczowe, odpuszcza dalej, wahania ciśnienia znikają i
    zapisuje, że to ciśnienie rozkurczowe. Tak strzelam.

    --
    Dyskoteka. Podchodzi chłopak do grupy dziewczyn:
    - Cześć ślicznotki.