  • Data: 2017-07-02 21:48:37
    Temat: Re: Polskie Komputery
    Od: Andrzej <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-01 o 01:09, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Jestem pod wrażeniem, szczególnie tego Elwro. Ciekawe, czy te kości
    > sdiełano w CCCP to aby nie w Polsce były produkowane.
    W późnych latach 70-tych pracowałem nad pewnym projektem, w którym
    potrzebny był mikroprocesor i EPROMy. Kierownictwo naciskało na polskie
    elementy, które już za chwilę miała wypuścić TEWA. Otóż nie wypuściła.
    W końcu udało się szefa przekonać i powstało urządzenie na NRDowskim Z80
    (U880 chyba się nazywał) i ruskich 2716. Nie spotakałem się w swojej
    przcy z mikrokomputerem ELWRO, natomiast w latach późniejszych dosyć
    intensywnie trenowałem na Meritum (Mera Elzab- też Z80 i ruskie 2716).
    Tewa nie miała szans przeskoczyć poza MSI, gdyż na Służewcu były za duże
    drgania gruntu i maski się przesuwały. Przy dzisiejszym Mordorze to
    chyba 7400 by nie powstało.