  • 61. Data: 2021-08-31 17:29:56
    Temat: Re: Polski samochód elektryczny
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 11:24, viktorius pisze:

    > No właśnie podobno te tereny to była kopalnia. Ale zamknięta naście lat
    > temu. W ramach rekultywacji terenu, posiali wtedy troche drzew. Ziema
    > kiepska, to słabo wyrosło, chcą to zaorac i postawić fabrykę. Ale się
    > ekolodzy znaleźli, bo "tereny leśne".

    Ale oni pod pozorem tej hałdy przepchnęli znacznie więcej:P

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2021-08-31 18:05:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2021 17:18:01 +0200, Shrek wrote:

    > Zdecydowanie nie - ilość kasy która została przewalona na tego typu
    > projekty jest więcej niż wystarczająca żeby coś osiągnąć. Chęci też

    Masz na mysli 5 mld na fabryke, czy drobne na model, czy wlasny
    projekt badz licencje?

    > pewnie w wielu przypadkach i na różnych szczeblach były. Ciężko założyć,
    > że wszyscy od prezesa po szeregowego kopacza rowów pod fundamenty te
    > programy sabotowało. Odpowiedź jest bardziej skomplikowana... ale w
    > dużym uproszczeniu brzmi "sasin!";)

    Ja bym tam na niego wszystkiego nie zwalal. W koncu to Morawiecki
    samochod narodowy oglaszal. A pomysl IMO od poczatku skazany na
    porażke.

    Tylko ciekawosc mnie gniecie:
    -wierzyl w ten projekt, takiego premiera-fantaste mamy?
    -czy to byl temat zastepczy na dwie kadencje malym kosztem, a potem to
    bedzie wina Tuska,
    -czy jednak szykują wał narodowy z grubej rury.

    A moze sie myle i mamy premiera-wizjonera, ktory zbuduje w kraju
    przemysl motoryzacyjny?

    A na razie ... Ursus jeszcze robi autobusy elektryczne, czy
    zbankrutowal?

    J.

  • 63. Data: 2021-08-31 18:22:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 18:05, J.F pisze:

    > Masz na mysli 5 mld na fabryke, czy drobne na model, czy wlasny
    > projekt badz licencje?

    Mam na myśli fabrykę maseczek. I rozlewnie szczepionek, i szpital
    narodowy i płot na granicy, i autobus dla wojska gdzie autosan przegrał
    przetar ustawiony pod autosan, bo wiedział że nie jest w stanie
    wyprodukować autobusu i mega lotnisko i elektrownie atomowe i można tak
    w nieskończoność. Oczywiście możesz mieć nadzieję, że akurat izera
    będzie wyjątkiem.

    > Ja bym tam na niego wszystkiego nie zwalal. W koncu to Morawiecki
    > samochod narodowy oglaszal. A pomysl IMO od poczatku skazany na
    > porażke.

    Bo to nowatorskie rozwiązanie konstrukcyjne - normalnie elektryki mają
    prostą konstrukcje przeniesienia napędu. A nasza jest oparta o wałek. A
    w zasadzie potężny wał na którym osadzaona jest konstrukcja:P

    > Tylko ciekawosc mnie gniecie:
    > -wierzyl w ten projekt, takiego premiera-fantaste mamy?

    Wiele można p.o.remierowi zarzucić ale idiotą to on nie jest.

    > -czy to byl temat zastepczy na dwie kadencje malym kosztem, a potem to
    > bedzie wina Tuska,

    Przecież nikt nie oczekuje że to się uda.

    > -czy jednak szykują wał narodowy z grubej rury.

    Nie no...

    > A moze sie myle i mamy premiera-wizjonera, ktory zbuduje w kraju
    > przemysl motoryzacyjny?

    Gierek się kurwa znalazł:)

    > A na razie ... Ursus jeszcze robi autobusy elektryczne, czy
    > zbankrutowal?

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/ursus-
    bez-licencji-na-autobusy-i-trolejbusy-68671.html

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2021-08-31 18:52:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2021 18:22:25 +0200, Shrek wrote:

    > Mam na myśli fabrykę maseczek. I rozlewnie szczepionek, i szpital
    > narodowy i płot na granicy,

    Plot jest. Tzn druga linia zasiekow.

    > i autobus dla wojska gdzie autosan przegrał
    > przetar ustawiony pod autosan, bo wiedział że nie jest w stanie
    > wyprodukować autobusu

    No jak - przeciez produkowal autobusy ?

    > i mega lotnisko i elektrownie atomowe i można tak
    > w nieskończoność. Oczywiście możesz mieć nadzieję, że akurat izera
    > będzie wyjątkiem.

    Ale mierzeja w polowie przekopana :-)

    [...]
    > Gierek się kurwa znalazł:)

    > https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/ursus-
    bez-licencji-na-autobusy-i-trolejbusy-68671.html

    Ale ale ... to nas prowadzi do firmy
    https://invest-mot.pl/

    no popatrz jaka prezna firme motoryzacyjna mamy.

    Tylko tak - Ursus s.a. jest w restrukturyzacji, a co z Ursus-bus ?

    J.

  • 65. Data: 2021-08-31 19:19:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 18:52, J.F pisze:

    > Plot jest. Tzn druga linia zasiekow.

    ten
    https://i.iplsc.com/wojsko-rozpoczelo-budowe-plotu-n
    a-granicy-z-bialorusia/000CXUT8KQWGI7HU-C122-F4.jpg
    ? Przecież choćby po tym że budują to w pełnym umundurowaniu widać że to
    pokazówka;)

    > No jak - przeciez produkowal autobusy ?

    No kiedyś produkował:P A teraz go przejeła PGZ i jak ustawili pod nich
    przetarg, to autosan nie złożył oferty (znaczy się spóźnił) bo doskonale
    wiedział że to się skonczy jeszcze większą klęską.

    > Ale mierzeja w polowie przekopana :-)

    Prawdę mówiąc to mało ambitne przedsięwzięcie - a i tak trzykrotnie już
    przekroczylo budżet i chyba równie tyle harmonogram. Także ten tego:P

    bez-licencji-na-autobusy-i-trolejbusy-68671.html

    > Ale ale ... to nas prowadzi do firmy
    > https://invest-mot.pl/
    >
    > no popatrz jaka prezna firme motoryzacyjna mamy.

    No rzeczywiście - wychodzi na to że ich szczytowym osiągnięciem jest
    bycie dilerem skody i wyprodukowanie kilkudziesięciu autobusów na licencji.

    > Tylko tak - Ursus s.a. jest w restrukturyzacji, a co z Ursus-bus ?

    Pewnie pójdzie do likwidacji albo jako podstawa jakiegoś wału.

    Z autobusów to solaris robi elektryczne z powodzeniem. Pewnie projekt
    zroili jeszcze za polaków. Na ale autobusy to chyba łatwiejsze w
    projekcie i wdrożeniu od osobówek.

    A... Prom jeszcze!

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2021-08-31 20:57:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2021 19:19:40 +0200, Shrek wrote:

    > ten
    > https://i.iplsc.com/wojsko-rozpoczelo-budowe-plotu-n
    a-granicy-z-bialorusia/000CXUT8KQWGI7HU-C122-F4.jpg

    Nie, to jeszcze lepszy niz poprzedni.

    > ? Przecież choćby po tym że budują to w pełnym umundurowaniu widać że to
    > pokazówka;)

    Niby tak, ale plot jednak bedzie.
    Ciekawe kto rury dostarczyl :-)

    > No kiedyś produkował:P A teraz go przejeła PGZ i jak ustawili pod nich
    > przetarg, to autosan nie złożył oferty (znaczy się spóźnił) bo doskonale
    > wiedział że to się skonczy jeszcze większą klęską.

    Nie bylo drugiego przetargu ?

    > Prawdę mówiąc to mało ambitne przedsięwzięcie - a i tak trzykrotnie już
    > przekroczylo budżet i chyba równie tyle harmonogram. Także ten tego:P

    Ale przekopia. Chyba, ze przyjdzie Tusk i zakopie :-)

    bez-licencji-na-autobusy-i-trolejbusy-68671.html

    > No rzeczywiście - wychodzi na to że ich szczytowym osiągnięciem jest
    > bycie dilerem skody i wyprodukowanie kilkudziesięciu autobusów na licencji.

    Ja tam nie wiem - ale oni udzielili licencji Ursusowi.
    Czyli chyba cos wiecej.

    Poza tym maja troche akcji Ursusa.

    > Pewnie pójdzie do likwidacji albo jako podstawa jakiegoś wału.

    Cos widze, ze wrocil do macierzy, czyli polaczyl sie z Ursusem.

    https://www.parkiet.com/Przemysl/303169968-Ursus-pol
    aczyl-sie-z-Ursus-Bus-bedzie-kontynuowal-dzialalnosc
    -obu-spolek.html

    No to klapa na calego ... chyba, ze licencja w kazdej chwili moze
    wrocic. No ale jak nie chca robic, to do przetargu nie stana.
    Chyba, ze stanie invest-mot, a ursus tylko zrobi.

    A jak te autobusy z Ursusa? Jezdza, czy stoja popsute ?

    J.

  • 67. Data: 2021-08-31 21:17:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 20:57, J.F pisze:

    > Niby tak, ale plot jednak bedzie.
    > Ciekawe kto rury dostarczyl :-)

    Zasadniczo to jakieś tam jednostki inżynierychne (na pokaz jak widać ale
    jednak) powinniśmy mieć. A oni zdolność do postawienia zasieków. Ale jak
    znam wojsko, to całkiem możliwe że zdolność tą utracili/

    > Nie bylo drugiego przetargu ?

    Nie wiem. Skończyłem ten załosny serial jak szukali winnego że papiery
    za późno donieśli - a co dostarczyli jakieś autobusy dla wojska Bo
    przetarg to za misiewicza chyba jeszcze był to już coś powinno dojechać?

    > Ale przekopia. Chyba, ze przyjdzie Tusk i zakopie :-)

    Ruscy w tym czasie cieśninę "zakopali" mostem. Ten przekop to nie jest
    ambitne zadanie nawet dla krajów trzeciego świata.

    > Ja tam nie wiem - ale oni udzielili licencji Ursusowi.
    > Czyli chyba cos wiecej.

    Jakiś pośrednik. Zresztą - autobus elektryczny to żadne osiągnięcie -
    trojelbusy z powodzeniem od lat 50 budowaliśmy.

    > Poza tym maja troche akcji Ursusa.

    To też żadne osiągnięcie;)

    > A jak te autobusy z Ursusa? Jezdza, czy stoja popsute ?

    Nie wiem - kiedyś był artykuł jak wieźli je do warszawy - bodajże 10
    sztuk zamówiliśmy. Co dalej to nie wiem. A elektryków już u nas sporo
    jeżdzi ale to głównie solarisy widać. Doczytałem - solarisów jest 130
    sztuk (albo więcej) razem elektryków 160, z czego ursusów... o ile dalej
    jeżdzą to będzie 9 - jeden spłonął. Ale kojarzę je - ze dwa lata temu
    chyba jeździły koło mnie - potem ich już nie widziałem.

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2021-09-01 10:38:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-30-sierpnia-2021 o 11:35, J.F pisze:

    > Cos w tym jest, ale pokazuja tez, ze wiecej rzeczy trzeba miec
    > "swoich". Np maseczki, respiratory, czesci zamienne do nich,
    > sprezarki do tlenu i powietrza, czesci zamienne do nich itp ...

    Oczywiście że tak. Idziemy w ważne ale szczegóły.

    A do przemyślenia jest czy aby zachodnie korporacje nam to zapewniają
    skoro wszystko mają ZOPTYMALIZOWANE i np. jeszcze przed pandemią
    brakowało komponentów do LEKÓW bo tylko w Chinach produkowanio je tanio.

    Trzeba sobie uświadomić że TANIO w dłuższej perspektywie będzie BARDZO
    DROGO.

    PS. A taka UE... Dotowała przez tyle lat swoje rolnictwo.
    Chyba nie tylko ze względów społecznych żeby mieć spokój.
    tylko aby na miejscu produkowano żywność DROGO ale PRODUKOWANO.

  • 69. Data: 2021-09-01 10:45:19
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-31 o 12:47, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Teoretycznie jest to zasób odnawialny, w przeciwieństwie do węgla.
    > Zetniesz jedno drzewo, nasadzisz nowych i przyroda wychodzi na zero.
    >
    > Niestety praktyka jest taka, że skoro "biomasa" jest OZE,
    > to należy rżnąć las na potęgę.
    >
    > Pierwszy link z brzegu:
    > https://krytykapolityczna.pl/swiat/lukasz-dabrowieck
    i-biomasa-ekosciema/

    W tym artykule jest kilka faktów bez komentarza - te 3 mln drzew
    ściętych w pół roku to jest naprawdę bardzo niewiele. W dodatku czy to
    policzono z wiatrołomami czy bez?
    Duże zniszczenia spowodowały huragany w 2017 r. - wtedy wycięto
    olbrzymie masy drzew (ileś tam mln m3). Czy miały leżeć odłogiem czy
    może warto było je sprzedać? Stąd te zwyżki sprzedaży w 2018 r.
    Generalnie do Krytytki Politycznej trzeba podchodzić z dużą ostrożnością.
    T.

  • 70. Data: 2021-09-01 11:24:17
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 T. <k...@i...pl> napisał/a:

    > Generalnie do Krytytki Politycznej trzeba podchodzić z dużą ostrożnością.

    To fakt, ale o tym pisali nie tylko oni. Linka do Gazety
    Prawnej też już chyba w wątku podawałem, obszernie rozwodzą się
    nad tematem też tutaj:
    https://smoglab.pl/wycinka-w-polsce-wzrosla-w-ostatn
    ich-latach-o-60-proc-nowy-projekt-ms-moze-jeszcze-po
    gorszyc-sprawe/

    likujące do:
    https://www.nature.com/articles/s41586-020-2438-y.ep
    df?sharing_token=bQTRfpIumV0OsAlecZC4I9RgN0jAjWel9jn
    R3ZoTv0OaKGOonDXZorZ9eGhxOerlw82waGOHBrUtP6sBKknAT82
    jNhcnNtSaWwJK-H9uFmkE3ESZxzg7XiHOjS8k8epDNUM7pfrtwwd
    t4qbUAVAtusSm-MoZlRG4Z48aykdGm6KectvIWp1P9yXRL0evJOo
    b0KXgm0zOfylrElwhg3cs9PVZCxSkAR0rzg6O38zDLIhmROZALdh
    sIrN86Syx8L63N7WF6M0lWX47-GkXF7qwUWrO1SAfbR3HfPGYzb8
    we51aGG1Nkn4ODtoV5o-wQvF2fT3U6gqbbbQrUr_EikmR2g%3D%3
    D&tracking_referrer=www.theguardian.com

    gdzie wprost piszą, że wzrost rżnięcia jest spowodowany
    między innymi wykorzystywaniem drewna jako surowca "bio":

    "The increase in the rate of forest harvest is the result of the
    recent expansion of wood markets, as suggested by econometric indicators
    on forestry, wood-based bioenergy and international trade.
    (..)
    For example, the output of forestry and connected secondary activities
    (Extended Data Fig.?7) increased by 13% in 28 EU countries from 2012 to 2016
    (as of the years of interest, thus including the UK).
    This is possibly linked to new legislation (at both EU and country levels)
    promoting the use of wood in the context of the bioeconomy, in particular
    in the use of renewable energy, which has been criticized for the potential
    impact on global forests."

    Bez wnikania w szczegóły po prostu znacznie więcej się rżnie niż
    narasta, więc o _odnawialnej_ energii ciężko w tym przypadku mówić,
    a analizy wskazują na związek zintensyfikowania rżnięcia
    z promowaniem drewna jako OZE.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.