  • Data: 2010-04-12 22:27:41
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-12 22:42, JanuszR pisze:

    > Antena nie wysysa energii. Odbierzesz nią tylko to co i tak uległoby
    > rozproszeniu.

    Gdyby nie było przeszkody to uległoby propagacji czyli poleciałoby
    dalej. A jeśli byłaby przeszkoda to mogłoby się jeszcze odbić, ugiąć lub
    częściowo absorbować. Jeśli taką przeszkodą byłaby telefonu komórkowego
    to pochłonęłoby sobie powiedzmy -60dBm a cała reszta poszła by dalej.
    Przy dość niewielkich mocach na jednostkę objętości, aby uzyskać
    sensowną moc urządzenia przychwytującego energię to albo trzeba by
    budować urządzenia o odpowiednio dużych gabarytach albo mieć jakiś inny
    - wydajniejszy sposób oddziaływania urządzenia z polem EM aby zwiększyć
    sprawność przechwytu energii (to już jakieś SF). Tak czy inaczej w
    jakimś kącie bryłowym zostałaby pochłonięta energia promieniowania.
    Celowo przy pomocy specjalistycznego urządzenia. I nie ma co porównywać
    do np kluczy bo na nich się ugnie/odbije i idzie dalej.

    Analogicznie czarnym kwadratem umieszczonym obok żarówki
    > nie odbierzesz jej światła. Pochłonie jedynie energię która i tak by
    > uległa rozproszeniu.

    Po pierwsze to w naszych wymiarach światło bardziej zachowuje się jak
    cząstki z uwagi tego że jego długość jest nieporównywalnie mała do
    wielkości obiektów fizycznych. Nie ugnie ci się na krawędzi danego
    obiektu. Jeśli natomiast jakimś ekranem o np średnicy 30 cm wytniesz
    (zaabsorbujesz) pole o częstotliwości 2GHz to już kilkadziesiąt
    centymetrów dalej w ten "cień" zacznie "wnikać" pole z sąsiednich
    obszarów czyli de facto energia pola EM jest zasysana do "ciemnego"
    obszaru. Czyli celowe wydajne pochłonięcie przez kogoś energii w jakimś
    obszarze powoduje że emisja która przechodzi obok osłabnie.
    Parę tysięcy ludzi z urządzonkami pobierającymi po kilkadziesiąt mW z
    pola EM niekoniecznie spowodowałoby powstanie pola poprzetykanego
    tysiącami stożków cieni ale spowodowałoby po prostu osłabienie pola
    wypadkowego.

    MD