  • Data: 2012-12-31 00:39:21
    Temat: Re: Polsat satelitarny
    Od: Wmak <4...@u...narkive.com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam w kuchni radio samochodowe wmontowane w szafkę.
    Przez kilka lat napędzałem zasilaczem chyba od skanera 12V/1.25A - aż padł.
    Wymieniłem na zasilacz 12V/1.5A (China) chyba od dekodera eNki - nie wyciągany
    nigdy z gniazda wysiadł po chyba 2 latach.
    Ten dał się rozpołowić, po wymianie jednego niedużego kondensatora elektrolitycznego
    ożył
    I po związaniu "trytytką" dalej funkcjonuje .
    Podobny zasilacz wtyczkowy od modemu kablowego WiFi z UPC marki Thomson po niecałym
    roku pracy przestał stabilizować 12V i zaczął dawać ok 16V (na luzie) i w rezultacie
    ubił modem - wymienili modem, zasilacz do kosza.
    W robocie naprawiałem różne kilkuamperowe zasilacze - zawsze tracił pojemność ten
    sam
    (funkcjonalnie) kondensator (rzędu 22-47mikroF) po pierwotnej stronie przetwornicy z
    którego było brane napięcie dla jej stabilizatora.
    Wymiana, najlepiej na "low ESR / 105 st", tej samej lub dwukrotnie większej
    pojemności przedłużało zasilaczom życie na kolejnych kilka lat.