  • Data: 2015-09-08 19:08:16
    Temat: Re: Półprzewodnikowy licznik Geigera?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-08 o 09:07, slawek pisze:

    > No i nie bardzo rozumiem, co miałby mierzyć detektor w stacji pogodowej?
    > Przecież typowy scenariusz to opad radioaktywny, czyli trzeba zbierać
    > kurz i dopiero to mierzyć. Chyba że chcesz monitorować koncentrację
    > radonu, ale to jeszcze inna bajka.

    Hmm... Chodzi o monitorowanie promieniowania tła, jak w tych projektach:

    http://radioactiveathome.org/pl/
    https://hackaday.io/project/1662-global-radiation-mo
    nitoring-network

    Mój stary układ był zresztą do pewnego stopnia wzorowany na czujnikach z
    R@H. Tutaj nie chodzi o wykonywanie jakichś dokładnych pomiarów, ale
    wykonywanie ewentualnych zdarzeń w rodzaju tego z kwietnia 1986 roku.
    Wtedy chyba było tak, że medyczne urządzenia diagnostyczne się
    rozkalibrowały, bo wzrosło promieniowanie tła. Dobrze pamiętam? A chyba
    nikt nie zbierał kurzu...