  • 11. Data: 2012-12-18 10:34:11
    Temat: Re: Policja- Kontrola techniczna pojazdu na placu Kromera Wrocław
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-12-17 23:42, ToMasz wrote:

    > nie dalej jak miesiąc temu, była dyskusja o uprawnieniach ITD. jak
    > napisałem że wolę by auto sprawdzał zielony człowieczek, który ma za
    > sobą studia techniczne i 50 wysłanych CVek - niż policjant z niskim
    > czołem - mało kto się zemną zgadzał. Jak Ty uważasz? Wolałbyś aby Twój
    > samochód sprawdzał....

    Tacy policjanci ktorzy zajmuja sie badaniem spalin, czyli zapewne
    z ETDiE (ekipa techniki drogowej i ekologii) raczej posiadaja
    przeszkolenie i wiedze wystarczajace do oceny stanu technicznego w
    wymaganym zakresie. A zapewne nie gorszym od przecietnego diagnosty na
    SKP.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2012-12-18 12:35:21
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-12-18 09:15, AZ pisze:

    > Jaki z tego moral? Jak sie nie ma oslony pod silnik warto za pare PLN
    > zamontowac ;-)

    Robić zdjęcia i zgłaszać. Zapoznać się z przepisami czy lekko wilgotna
    uszczelka miski olejowej jest podstawą do zabrania dowodu, jeśli nie
    pociągnąć Policjanta do odpowiedzialności. Nie wybierać się samemu na
    komisariat! Odwiedziny komisariatu przeprowadzać wyłącznie ze świadkiem
    który nie miał problemów z prawem(żeby nie można było tego wykorzystać)
    oraz z dyktafonem.Rozbestwiony Policjant nie działający zgodnie z literą
    prawa to zły policjant;]

  • 13. Data: 2012-12-18 12:51:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "onarjusz" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > który nie miał problemów z prawem(żeby nie można było tego wykorzystać)
    > oraz z dyktafonem.Rozbestwiony Policjant nie działający zgodnie z literą

    A zapomniałem dopisać, że pojazd oczywiście trafił na obowiązkowe badania i
    diagnosta wystawił papier że żadnych problemów technicznych nie stwierdzono
    ale potwierdził że często trafiają do niego kierowcy z pojazdami którym
    zabrano dowód na spoconą miskę.
    Koszty: mandat, laweta, badania, stres i czas.

    Marek

  • 14. Data: 2012-12-18 15:59:08
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-12-18 12:51, 4CX250 pisze:
> [...]
    > pojazdami którym zabrano dowód na spoconą miskę.
    > Koszty: mandat, laweta, badania, stres i czas.

    Czy za spoconą miskę mogą lawetować?

  • 15. Data: 2012-12-18 17:59:32
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Czy za spoconą miskę mogą lawetować?

    No bez dowodu rejestracyjnego nie pojeździsz raczej.

  • 16. Data: 2012-12-18 18:22:31
    Temat: Re: Policja- Kontrola techniczna pojazdu na placu Kromera Wroc?aw
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-18, 4CX250 <tarnusmtv@poaeta.?onet.pl> wrote:

    > No bez dowodu rejestracyjnego nie poje 1/4 dzisz raczej.

    Takie pojebane przepisy przepchane przez ekooszolomow. OIDP zakazac dalszej
    jazdy z powodu usterek wplywajacych na bezpieczenstwo lub wlasnie ekologi.

    Przy drobnych usterkach powinni wypisac zaswiadczenie i puscic.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2012-12-18 20:14:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g>

> [...]
    > przeszkolenie i wiedze wystarczajace do oceny stanu technicznego w
    > wymaganym zakresie. A zapewne nie gorszym od przecietnego diagnosty na

    Podobnie jak sprawdzający prędkość

  • 18. Data: 2012-12-18 21:22:56
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-12-18 20:14, John Kołalsky wrote:

    > Podobnie jak sprawdzający prędkość

    "Przedpiszca" oczekiwal, ze kontrole bedzie prowadzil as nauk
    technicznych - jaka jest roznica w tym przypadku, jaki pokrywa proste
    instrumentalne badanie dotyczace oznaczonych norm takich jak
    poziom spalin, halas, do ktorego defacto wystarczy przeszkolenie
    i ogolne zrozumienie tematu? Od babki obslugujacej kase i wage
    na warzywniaku wypadaloby wowczas oczekiwac conajmniej magisterki
    z matmy i fizy. Przeciez ona z ta tajemna wiedza obcuje niemalze
    co kilkadziesiat sekund.

    --

    memento lorem ipsum

  • 19. Data: 2012-12-18 21:40:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 12:35:21 +0100, onarjusz napisał(a):

    > Robić zdjęcia i zgłaszać.

    Niestety, ale nie ma żadnego trybu odwołania od zabrania DR przez
    policjanta - jego decyzja jest ostateczna i nie podlega żadnemu trybowi
    odwołania.

    Jedyna droga do odzyskania DR, to stawienie się w urzędzie gminy ze
    stosownym zaświadczeniem (które załatwiasz na własny koszt) o tym że
    przyczyna zabrania DR została wyeliminowana.

    Swoją drogą to powinno dać się tą konstrukcję prawną zaciągnąć przed jakieś
    międzynarodowe trybunały, bo AFAIK każda tego typu urzędnicza decyzja (jaką
    jest zabranie DR) musi mieć sądową drogę odwoławczą.

  • 20. Data: 2012-12-18 22:11:23
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    > Swoją drogą to powinno dać się tą konstrukcję prawną zaciągnąć przed jakieś
    > międzynarodowe trybunały, bo AFAIK każda tego typu urzędnicza decyzja (jaką
    > jest zabranie DR) musi mieć sądową drogę odwoławczą.

    Opinia rzeczoznawcy + sprawa cywilna Policjanta który źle zdecydował?
    Podziała?