  • 1. Data: 2010-10-26 08:30:38
    Temat: Poleasingowe z Allegro. Pytanie o doświadczenia ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Rożważam zakup takiego PC, z powodów ekonomicznych celuję w grupę z Pentium 4.
    Sporo ostatnio wystawiają m. in. HP 700X, IBM 51, Dell 280, Fujitsu Siemens.
    Przychylam się raczej do HP bo wchodzi 4G pamięci, w pozostałe modele
    przeważnie max 2G.

    Mam jednak prośbę o podzilelenie się doświadczeniami, przez osby, które
    nabyły i używają podobne komputery.

    Czy firmy sprzedające taki sprzęt na Allego pojawiają się regularnie na
    Warszawskiej Giełdzie Komputerowej ?

    PP

  • 2. Data: 2010-10-26 09:13:17
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-10-26 10:30, PL(N)umber_One pisze:
    > Czy firmy sprzedające taki sprzęt na Allego pojawiają się regularnie na
    > Warszawskiej Giełdzie Komputerowej ?

    Nie wiem jak w Warszawie, ale ja we Wro kupowałem kilka (8 szt.)
    komputerów po leasingowych do firmy i nigdy nie miałem żadnego problemu
    z nimi. Kompy jak kompy ważne żeby hdd i zasilacz były ok reszta jak
    działa to raczej nie ma powodu żeby nagle paść.

  • 3. Data: 2010-10-26 09:44:01
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 11:13:17 +0200, PesTYcyD napisał(a):

    > z nimi. Kompy jak kompy ważne żeby hdd i zasilacz były ok reszta jak
    > działa to raczej nie ma powodu żeby nagle paść.

    Z tego co czytalem, to bywaja problemy z polisingowymi Dell GX280 (jesli nie
    pomylilem numerka), warto pogooglowac przed zakupem tego modelu.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2010-10-26 09:56:18
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Norbert" <n...@r...no> wrote in message

    > Z tego co czytalem, to bywaja problemy z polisingowymi Dell GX280 (jesli
    > nie
    > pomylilem numerka), warto pogooglowac przed zakupem tego modelu.

    GX 280 P4 z przelomu 2004/2005 roku radze omijac z daleka.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-10-26 10:02:30
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > nabyły i używają podobne komputery.
    >
    > Czy firmy sprzedające taki sprzęt na Allego pojawiają się regularnie na

    P4 nie jest tytanem wydajności(jest raczej na poziomie Intelowskiego
    Atom-a) w odróżnieniu od wydzielanej energii. Duża pamięc też tutaj dużo
    nie zmienia, a będzie kosztowała więcej niż reszta komputera. Jedynym
    atutem jest jego 200-300zł cena w rozsądnej dla Win XP biurowej
    konfiguracji 0,5-1GB.
    Ja używam Dell GX 260 i cóż można powiedzieć, był tani i działa.

    miab

  • 6. Data: 2010-10-26 10:09:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 08:30:38 +0000 (UTC), PL(N)umber_One napisał(a):

> [...]
    > nabyły i używają podobne komputery.
    >
    > Czy firmy sprzedające taki sprzęt na Allego pojawiają się regularnie na

    Pod koniec 2007 roku kupowałem 14 sztuk Delli GX280 u tego użytkownika:
    http://allegro.pl/show_user.php?uid=5358835
    Co prawda nie na allegro, ale osobiście, w Gliwicach.
    W ciągu ~2 lat, kiedy miałem z tymi komputerami kontakt:
    - w jednym padł napęd CD
    - w jednym padł zasilacz

    Poza tym pracowały poprawnie, chociaż większość warczała jak traktor.

    --
    Yakhub

  • 7. Data: 2010-10-26 10:11:05
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-10-26 12:02, miab pisze:
> [...]
    > konfiguracji 0,5-1GB.
    > Ja używam Dell GX 260 i cóż można powiedzieć, był tani i działa.

    Ja akurat specjalnie szukałem nie firmówek, czyli żadne delle i inne
    takie, które mogą sprawiać później problemy. Zawsze można kupić
    "składaki" poleasingowe zarówno AMD jak i Intele

  • 8. Data: 2010-10-26 10:11:31
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Mam jednak prośbę o podzilelenie się doświadczeniami, przez osby, które
    > nabyły i używają podobne komputery.

    może nie nabywałem ale sporo tego trafiło w moje ręce przez klientów i
    znajomych. Niestety ale tego typu sprzęt do najszybszych nie należy. Czasami
    nawet strony obładowane flashem i javą potrafią skutecznie zniechęcić. Poza
    tym dochodzi jeszcze zużycie energii takich leciwych P4 na poziomie ok 150W
    w idle, wyeksploatowane wolne dyski IDE, często brak portów SATA itp,
    nietypowe obudowy zasilaczy uniemożliwiają ich zastąpienie. Celowałbym
    raczej w coś typowego z Core2Duo albo AMD X2 jeżeli już miałbym szukać
    poleasingowych sprzętów. Czasami nawet złożenie komputera z nowych
    najtańszych części bywa lepszym rozwiązaniem.

  • 9. Data: 2010-10-26 11:13:11
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik kamil napisał:

    > "Norbert" <n...@r...no> wrote in message

    > GX 280 P4 z przelomu 2004/2005 roku radze omijac z daleka.

    A co im dolega (bo parę "jakichś" GXów do znajomych poszło, ale chyba 260)?

    W.P.

  • 10. Data: 2010-10-26 11:15:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "W.P." <l...@w...pl> wrote in message news:ia6d48$iks$1@news.onet.pl...

    > A co im dolega (bo parę "jakichś" GXów do znajomych poszło, ale chyba
    > 260)?

    Zaczynalo sie od wyjacego co jakis czas wentylatora, az w koncu pracowal na
    maksymalnych obrotach caly czas, a komputer co chwile zwieszal sie i tak az
    do padu procesora. Nakladanie nowej pasty i czyszczenie wnetrza nie
    pomagalo, ponad 20 tych delli wyladowalo w recyklingu.

    Pozdrwaiam
    Kamil