-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.albasani.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcolog
ne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.hig
hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
Subject: Re: Polak za granica
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5d4aa607$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5d4aef7e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<6...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<f...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
From: Kviat
Date: Fri, 16 Aug 2019 14:43:23 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 109
Message-ID: <5d56a4ed$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.136.249
X-Trace: 1565959405 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17351 5.173.136.249:33168
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7467
X-Received-Body-CRC: 2035970727
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2661443
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.08.2019 o 22:36, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
> Jak wracam do domu z urlopu w Hiszpanii to od paru już lat przez
> pierwsze kilkaset km po A4/A2 przyzwyczajam się do "naszej rzeźni". Po
> dwóch tygodniach poruszania się po autostradach za granicą autentycznie
> odzwyczajam się od tych ciągłych wymuszeń, zajeżdzania drogi,
> niewpuszczania z rozbiegówek, jazdy na zderzaku. Taki Hiszpan czy
> Francuz jak trafi przez przypadek do PL to pewnie leczy traumę przez
> kilka miesięcy.
> Widać różnicę w jeździe tam i u nas.
Mam podobne wrażenia, różnica jest dramatyczna. Zapierdalacze zdarzają w
zasadzie tylko na 3+ pasmówkach w Niemczech, tam gdzie nie ma
ograniczeń. Nie robią afery, gdy na dwóch pasach tir (albo autokar)
wyprzedza tira, więc na trzecim robi się lekki zator. Spokojnie
zwalniają, nie siadają na zderzaku, nie walą światłami.
We Francji jest max 130 km/h i tego się ludzie trzymają, dlatego jazda
jest płynna nawet na wielopasmowych autostradach. Zapierdalacze owszem,
zdarzają się, ale doskonale wiedzą, że to oni łamią przepisy, więc nie
robią ciśnienia jak na drodze zrobi się gęściej.
Jest trochę mniejszy ruch niż w Niemczech, bo autostrady są płatne.
Podobnie w Hiszpanii tyle, że tam ograniczenie do 120 km/h.
Powrót do Polski - szok, już na A2 widać, że ograniczenie do 140 km/h to
tylko sugestia.
Od A2 za Poznaniem do Bydgoszczy jeszcze jako tako się się jedzie. Od
Bydgoszczy do A1 (w kierunku Gdańska) koszmar. Jedna wielka budowa (od
kilku lat nic tam się nie zmienia). Jazda po zmroku tylko dla
desperatów, samobójców i drogowych potencjalnych morderców (tych jest
tam najwięcej). Jak ktoś ma porównanie jak w Niemczech zabezpieczone i
oznakowane są drogi w budowie/remoncie, ten będzie wiedział o czym
piszę. Drogi, które prowadzą prosto na betonowe filary rozpoczętych
wiaduktów pod autostradę, tuż przed filarem znak ograniczenia do 60
km/h, 20 metrów dalej do 40 km/h, a 10 metrów dalej, centralnie na
wprost, betonowy filar przed którym trzeba skręcić pod kątem 90 stopni i
go ominąć... I tak co kawałek. Serio trzeba puścić tymczasową drogę
prosto na filary, zamiast obok?
Co chwilę jakiś debil wyprzedza na trzeciego, bo nie podoba mu się, że
dwa czy trzy samochody przed nim (wyprzedza po trzy na raz) jadą w miarę
równym tempem 60-80/kmh, bo szybciej się nie da. Dziury, kamienie na
drodze, wyjazdy z budów.
Osoby które są odpowiedzialne za oznakowanie i zabezpieczenie tego
odcinka chyba się uparły na zmniejszenie populacji kierowców w tym
kraju. W Niemczech na takich budowanych/remontowanych drogach pasy o
przeciwnych kierunkach oddzielone są wysokim na metr
krawężnikiem/plastikowym murkiem na całej długości - nie da się
wyprzedzać i już, ostre skręty oznakowane widocznymi już z daleka
świecącymi strzałkami (nie wspominając o wyraźnych wcześniejszych
tablicach ostrzegawczych pokazujących jak będzie zmieniać się kierunek
jazdy), a nie kilka przyklejonych odblasków... Jazda płynna i bez stresu.
Po tym odcinku czułem się bardziej zmęczony niż przez całe 2500 km z
Hiszpanii... Koszmar. W zeszłym roku i dwa lata temu wracałem tamtędy
jak było jeszcze jasno, już w tedy obiecywałem sobie, że nigdy więcej,
ale w tym kraju chyba coś dodają do powietrza, że o tym zapomniałem ;)
Radzę z A2 nie skręcać na Gdańsk za Poznaniem, tylko nadrobić kilka
kilometrów w kierunku Łodzi.
A1 do Gdańska, odcinek raptem 100 parę kilometrów... jakby zebrali
debili i chamów z całej Europy w jedno miejsce.
Tir przede mną, patrzę w lusterka czy nikomu nie zajadę drogi. Widzę
daleko z tyłu światła. Oceniam sytuację - w normalnym kraju 5 razy zdążę
wyprzedzić tira... nie raz wyprzedzałem. Wyprzedzam, jadę ok. 140 km/h
(nawigacja pokazuje równo 140, google maps pokazuje 138 km/h, budzik
pokazuje ok. 135 km/h). Jestem w połowie tira i w lusterku wstecznym
widzę tablicę rejestracyjną auta z tyłu. Wali światłami i tak mruga
przez całą chwilę wyprzedzania. Zjeżdżam na prawy (mam dobre serce dla
zwierząt), a debil psika mi spryskiwaczem na do widzenia. No kurwa debil :)
Trzeba przejechać 5 tys. km żeby idiotę tuż pod domem spotkać.
Co z ludźmi w tym kraju jest nie tak? Poczynając od drogowców, po
kierowców kończąc.
----------------------------------------------------
------------------
Może komuś się przyda:
LPG - warto zaopatrzyć się w dwie przejściówki
https://gazeo.pl/images/gazeo_2013/LPG/Technika_LPG/
Akcesoria/Zaklocenia_na_zlaczach/Elaflex_-_typy_zlac
z_tankowania_LPG.jpg
Dla Hiszpanii - Euro (czasem mają przejściówkę na stacji)
Francja - niepotrzebne, standard jak w Polsce
Niemcy - ACME 1 3/4" (na niektórych stacjach standard jak w Polsce)
Cena LPG
Hiszpania +/- 0,67 Euro
Francja - na autostradach ok. 1 Euro (najdrożej trafiłem 1,00, najtaniej
0,97) poza autostradami jest taniej jeśli chce się komuś zjeżdżać przez
bramki
Niemcy - cena na autostradach podobna do Hiszpanii, w przy
autostradowych miejscowościach ok.0,55 E
2. Hiszpania - drogi nadmorskie kraina rond, ronda czasem co kilkaset
metrów, dojazd do ronda zwykle rozdziela się na dwa pasy, Hiszpanie
pokonują je szybko i sprawnie, przyjezdni często nie ogarniają, że prawy
służy do zjazdu pierwszym zjazdem z ronda, a nie trzecim :) więc trzeba
uważać.
3. Dużo więcej kontroli prędkości na autostradach we Francji niż w
Hiszpanii czy w Niemczech (o Polsce z litości nie wspomnę, gdzie są te
ostatnio tak mocno reklamowane brygady do łapania zapierdalaczy?). We
Francji jazda poza autostradami przez mniejsze miejscowości może być
stresująca. Dużo fotoradarów, czasem w dziwnych miejscach i niewidoczne
z daleka, miejscowi znają te miejsca, wiec normalnie poruszają się dość
szybko, nawet szybciej niż dozwolona prędkość, ale tuż przed fotoradarem
gwałtownie hamują.
Pozdrawiam
Piotr
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=