eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaPołączenie modemów przez VoIPRe: Połączenie modemów przez VoIP
  • Data: 2022-08-10 22:42:35
    Temat: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 10 Aug 2022 17:51:40 +0200, J.F napisał(a):

    > On Tue, 9 Aug 2022 21:27:19 -0700 (PDT), Piotr C. wrote:
    >> Walczę z takim tematem: muszę wdzwonić się w urządzenie z modemem
    >> (zgrywa się na 300 lub 1200 bps). Jest to automat na monety. Mam do
    >> dyspozycji niestety tylko bramkę VoIP w roli centralki.
    >> Skonfigurowałem tak, że połączenie nawiązuje się bezpośrednio
    >> między portami, więc opóźnienie jest naprawdę minimalne - 20ms
    >> chyba.
    >> Dwa modemy które tu posiadam (US robotics i softmodem HSF) zgrywają
    >> mi się na 9600. Szału nie ma, ale jest i działa. Wymuszone
    >> połączenia na 1200 i 300bps też działają, nie rozłącza, komunikację
    >> sprawdziłem wklejając tekst w jeden terminal - pojawia się na
    >> drugim.
    >>
    >> Natomiast gdy przychodzi do połączenia z automatem telefonicznym,
    >> negocjacja idzie sprawnie, ale urządzenie w ogóle nie odpowiada.
    >> Jestem już w lekkiej desperacji w tym momencie... Albo kanał
    >> komunikacyjny, albo wyższa warstwa - coś z softem nie tak. Macie
    >> jakieś doświadczenia z modemem po VoIP?
    >
    > Automat telefoniczy nie jest ostanio GSM?
    >
    > Bo na moj gust:
    > GSM ma bardzo silną kompresje. Czyli bardzo stratną. W ogole
    > kanal rozmowny potrafil miec np 5600 bit/s na dane audio, wiec jak w
    > tym przeslac 9600?
    > W dodatku ucho nie slyszy fazy, wiec faza sygnałów pierwsza cierpiala,
    > a szybsze protokoly modemowe sie na fazie opieraly.
    >
    > Wiec probowałbym raczej FSK, i to wolnej, a wiec predkosci 300.
    > FSK 1200 sprawdzic mozna - a noz jakims cudem zadzialala.
    >
    > Do VoIP to sie tyczy umiarkowawanie - kompresja tam była mniejsza,
    > a w G.711 ... żadna? Bo to niby PCM.
    > Ale opoznienie moze wykluczyc łacznosc modemową, na etapie
    > dostrajania. A jakies zgubione probki rozjadą fazę.
    >
    > Przy czym tak mi sie wydaje, ze VoIP sobie chyba radzi, a przynajmniej
    > powinien, z faksami. A tam 9600 ... ale niestety odmiana inna niz
    > 9600 modemowe, i do przesylania danych sie chyba nie nada.
    > A same bramki VoIP nie wiem jak to robily - kodek zaprojektowany tak
    > aby przenosil, czy rozpoznawaly faksowe piszczenia i przechodzily na
    > inny tryb ..
    >
    > Wiec zaczalbym od wymuszenia predkosci 300 i V.21. Lub Bell 103
    >
    > Ale ale ... ten automat nie ma jakiegos zabezpieczenia, ze siedzi
    > cicho dopoki sie jakiegos tajnego kodu nie poda?
    > Bo po co ktos niezidentyfikowany mialby sie z nim łączyc ?
    >

    Bamki VoIP miewały ustawianie kodeka.
    OIDP do głosu (czyli telefonu) to najczęściej się wybierało właśnie G711a,
    natomiast do faksu G723.

    Swego czasu bawiłem się w wysyłanie danych faksem. Program na komputerze
    kodował coś, drukowało się to na papierze A4 (jedna kartka lub więcej) -
    przypominało to QRCode całostronicowe. Wysyłało się faksem, a później
    skanowało, aby zdekodować pierwotne dane.
    Nawet nie wiem, czemu służyły takie kołomyje.

    W każdym razie mam na bramce faksowej ustawienie G723 (Cisco SPA 2102) a na
    drugim porcie dla telefonu G711a.

    Może, jeśli u Piotrka da się wymusić jakiś faksowy kodek, to i modemy się
    prawidłowo spikną?


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: