-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą
Date: Mon, 28 Jan 2013 23:53:26 +0100
Organization: Dialog Net
Lines: 30
Message-ID: <ke6vlv$s4h$1@news.dialog.net.pl>
References: <5103b14e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<51068844$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<5023756388$20130128155522@squadack.com>
NNTP-Posting-Host: 78.8.105.68
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1359413761 28817 78.8.105.68 (28 Jan 2013 22:56:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Jan 2013 22:56:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.2001
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.2001
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641468
[ ukryj nagłówki ]> > Jak lubisz się bawić, to zamontuj gniazdo zapalniczki służące do
> > ładowania pojazdu - żeby się nie bawić z klemami itp. ZAsilacz zrób z
> > transformatora, mostka z 4 diod i żarówki. żarówka ma ograniczać prąd.
> > nawet jak zrobisz zwarcie - nic złego się nie stanie. układ prosty i
> > bezawaryjny. jeżeli akumulator ma 120 Ah, to prąd 1.2A na pewno mu nie
> > zaszkodzi....
>
> Też tak myślałem i wysuszyłem akumulator 72Ah przez 2 tygodnie jak
> zapomnialem odłączyć ładowarkę :( Ładowało prądem mniejszym - jakieś
> 0.5A. I wystarczyło.
>
> Bezpiecznym rozwiązaniem jest utrzymywanie napięcia buforowego. I to
> według obecnych a nie starych zasad czyli ledwie 2.3V/ogniwo (27.6V
> dla instalacji 24V).
Tyle gadania a jakoś nikt nie policzył.
Samorozładowanie akumulatora przyjmijmy na 2 miesiące
(61 dni * 24h =1464 h)
120Ah/1464=0,08A
To powinien być prostownik o naprawdę niewielkim wydatku.
Powinien tylko kompensować samorozładowanie akumulatora.
Co jakiś czas tylko trzeba kontrolować poziom elektrolitu.
Ktoś napisał w tym wątku o podgrzewaniu silnika (grzałka patronowa
w bloku silnika, misce olejowej, chłodnicy, etc.) bo sam akumulator
to nie wszystko.
w/k
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.13 18:20 Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
- 18.07.13 19:43 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz