-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Podtrzymanie akumulatora w samochodzie strażackim zimą
Date: Mon, 28 Jan 2013 23:53:26 +0100
Organization: Dialog Net
Lines: 30
Message-ID: <ke6vlv$s4h$1@news.dialog.net.pl>
References: <5103b14e$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<51068844$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<5023756388$20130128155522@squadack.com>
NNTP-Posting-Host: 78.8.105.68
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1359413761 28817 78.8.105.68 (28 Jan 2013 22:56:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Jan 2013 22:56:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.2001
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.2001
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641468
[ ukryj nagłówki ]> > Jak lubisz się bawić, to zamontuj gniazdo zapalniczki służące do
> > ładowania pojazdu - żeby się nie bawić z klemami itp. ZAsilacz zrób z
> > transformatora, mostka z 4 diod i żarówki. żarówka ma ograniczać prąd.
> > nawet jak zrobisz zwarcie - nic złego się nie stanie. układ prosty i
> > bezawaryjny. jeżeli akumulator ma 120 Ah, to prąd 1.2A na pewno mu nie
> > zaszkodzi....
>
> Też tak myślałem i wysuszyłem akumulator 72Ah przez 2 tygodnie jak
> zapomnialem odłączyć ładowarkę :( Ładowało prądem mniejszym - jakieś
> 0.5A. I wystarczyło.
>
> Bezpiecznym rozwiązaniem jest utrzymywanie napięcia buforowego. I to
> według obecnych a nie starych zasad czyli ledwie 2.3V/ogniwo (27.6V
> dla instalacji 24V).
Tyle gadania a jakoś nikt nie policzył.
Samorozładowanie akumulatora przyjmijmy na 2 miesiące
(61 dni * 24h =1464 h)
120Ah/1464=0,08A
To powinien być prostownik o naprawdę niewielkim wydatku.
Powinien tylko kompensować samorozładowanie akumulatora.
Co jakiś czas tylko trzeba kontrolować poziom elektrolitu.
Ktoś napisał w tym wątku o podgrzewaniu silnika (grzałka patronowa
w bloku silnika, misce olejowej, chłodnicy, etc.) bo sam akumulator
to nie wszystko.
w/k
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.13 18:20 Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
- 18.07.13 19:43 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=