eGospodarka.plGrupypl.internet.polipPodpisywanie umow z LIR na rezerwacje zasobów - stan obecny › Re: Podpisywanie umow z LIR na rezerwacje zasobów - stan obecny
  • Data: 2010-03-17 10:08:43
    Temat: Re: Podpisywanie umow z LIR na rezerwacje zasobów - stan obecny
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ja też nie sadzę, ale to nie zmienia faktu że nadal nie wiemy czy
    > można przenieść się z zasobami do Exatela lub do Netii nie będąc ich
    > klientem. A jeżeli tak to na jakich warunkach lub co robią w przypadku
    > gdy klient rezygnuje z ich usług i zabiera swoje zasoby ?

    1. to nie są ich zasoby tylko tego na którego PI jest zapisane.
    2. procedura przejścia wygląda tak:
    - podpisanie umowy na sponsorLIR z nowym LIRem
    - zgłoszenie przez LIRa do RIPE transferu adresów
    - stary LIR wyraża zgodę - a może mieć zastrzeżenia np zaległe faktury i
    nie jest tak że RIPE to nie obchodzi
    - nowy LIR przejmuje obsługę PI i fakturuje.

    3. Zasada jest prosta - mój klient na megabity, ma to w cenie łącza.
    Nie mój klient - płaci, cena zależy już od widzimisie LIRa.

    4. NIE MA MOŻLIWOŚCI przeniesienia PI z jednego LIRa do 2giego bez
    podpisania umowy na SponsorLIR.

    Marcin