  • 61. Data: 2013-04-18 11:53:10
    Temat: Re: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, April 18, 2013 11:24:46 AM UTC+2, firr kenobi wrote:

    > tylko nie napisz if( x > +2. || x < -2. || y > +2. || y < -2.) bo tam jest &&
    > a nie ||
    Z && jest minimalnie szybciej, ale nie wiem dlaczego. Przecież jeśli
    jest ||, to wystarczy że jeden warunek spełniony i przerywa. Jeśli
    jest &&, to musi dwa przetestować żeby przerwać. Dziwne.

    > - i ja bym nie uzywal dzieleń bo tam nie ku trmu specjalnej potzeby
    Bez dzielenia:
    http://pastebin.com/a901JqeR

    Daje mi taki efekt:
    https://thumbs.rapidshare.com/thumbs/1024/BCC/289800
    217A241913394DFA53047C1.jpg

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2013-04-18 11:55:11
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, April 18, 2013 11:47:56 AM UTC+2, firr kenobi wrote:

    > to ew mialoby pewien potencjal bo
    >
    > mozna rozwinac i robic testy tylko
    >
    > co iles iteracji nie w kazdej
    >

    > ale musialbym przepisac wlasnorecznie
    >
    > na sse i sprawdzic - nie wczytywalem
    >
    > sie poki co w te wersje i nie wiem
    >
    > czy w niektorych z nich nie robią
    >
    > podobnie, zapewne tak

    Ja na dziś kończę tę zabawę, bo mam w uj roboty :)
    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2013-04-18 12:00:59
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2013 11:53:10 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    >
    > jest ||, to wystarczy że jeden warunek spełniony i przerywa. Jeśli
    >
    > jest &&, to musi dwa przetestować żeby przerwać. Dziwne.

    zobacz nie

    const double tmp = x*x - y*y + _x;

    y = 2.0 * x * y + _y;

    //if( std::fabs(y) > 2.0 || std::fabs(tmp) > 2.0 ) break;

    if( x > 2.0 || x < -2.0 && y > +2.0 || y < -2.0 ) break;

    x = tmp;

    tylko

    const double tmp = (x+y)*(x-y) + _x;
    y = (x+x)* y + _y;

    if( x > 2.0 || x < -2.0 && y > +2.0 || y < -2.0 ) break;

    x = tmp;

    tylko

    dwa mnozenia zamiast czterech

    po czym porownaj te cztery cmp z
    wersja z dwoma fabsami i porownaj
    tez z wersją

    for(...)
    {
    im = (re+re)*im + c_im;
    re = rere - imim + c_re;

    rere=re*re;
    imim=im*im;
    if(rere+imim>4.0) break;
    }
    po czym podaj te trzy wniki

  • 64. Data: 2013-04-18 12:05:34
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2013 11:55:11 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Ja na dziś kończę tę zabawę, bo mam w uj roboty :)

    spox, ja powinienem podlubac
    w tym sse i posprawdzac co i jak
    ale tez nie wiem czy teraz bo to wymaga jednak co nieco skupienia

  • 65. Data: 2013-04-18 12:31:38
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 00:01:56 -0700 po głębokim namyśle firr kenobi
    rzekł:

    > ile szybsza? jak ktos o czyms napomyka a nie podaje jakichs istotnych
    > albo pseudoistotnych informacji wizacych sie z tym o czym mowi to dla
    > mnie taka rozmowa nie ma sensu i po prostu ten ktos nie kwalifikuje sie
    > do tego typu rozmowy ktorą ja bylbym w stanie uznac za sensowną ;/ - Tak
    > ze proponuje albo przeklejac odpowiednie cytaty na grupe albo jednak nie
    > liczyc ze bede kontynulowal tego typu pseudorozmowy na temat bo mam
    > lepsze rzezy do roboty

    Hehe, to zależy od karty. Mandelbrot się idealnie zrównolegla, więc
    na karcie z 1 TFlop uzyskuje się praktycznie ~1TFlop. Co tu tworzyć...

    --
    Edek

  • 66. Data: 2013-04-18 12:43:14
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 02:04:18 -0700 po głębokim namyśle M.M. rzekł:

    > Ja raczej nie napiszę w ASM, większość dawno temu zapomniałem :) Czy
    > mógłbyś podrzuć mi wersję tej procedury w asmie, tak żebym mógł ją
    > skompilować GCC64 bity? Czyli musiałby to być jakiś asembler osadzony.

    Napisałem wersję AVX, powinna działać na i3:

    http://pastebin.com/PEDVihPP

    Wersja ze strony Intela wyrabiała się w 1.5s (rozsądna była 2.5s)
    czyli 60% czasu, ja dodatkowo zrównolegliłem a gcc wykonało jeszcze
    jakieś voodoo i jest 30% czasu rozsądnej:

    $ time ./mb1 1000 1000
    test = 1423724122.000000 iter = 1473998340.000000

    real 0m0.748s
    user 0m0.745s
    sys 0m0.000s

    Wynik jest prawdopodobnie ok, ale nie jest idealnie taki sam. Przez dobre
    10 minut szukałem błędu i mam nauczkę, żeby z assemblerem się
    ostrożnie obchodzić, bo nie wiem czy jest błąd czy nie. A jak w czymś
    tak prostym nie potrafię znaleźć błędu przez 10 minut to oznacza
    tylko jedno: system error, wrong language.

    Dodatkowo okazało się, że jakakolwiek logika branchy w pętli
    wewnętrznej strasznie "boli". Przypuszczam, że wektoryzacja gcc
    o ile dobrze potrafi radzić sobie ze zrównoleglanymi danymi,
    to nawet tak proste ify jak w mandalbrocie już te algorytmy
    analizujące przerastają.

    --
    Edek

  • 67. Data: 2013-04-18 12:45:43
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2013 12:31:38 UTC+2 użytkownik Edek napisał:
> [...]
    >

    > Hehe, to zależy od karty. Mandelbrot się idealnie zrównolegla, więc
    >
    > na karcie z 1 TFlop uzyskuje się praktycznie ~1TFlop. Co tu tworzyć...

    a przykladowy kod? albo przyklad uruchomienia z podanym czasem wyniku itp
    ?

  • 68. Data: 2013-04-18 13:13:02
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 03:45:43 -0700 po głębokim namyśle firr kenobi
    rzekł:

    > a przykladowy kod? albo przyklad uruchomienia z podanym czasem wyniku
    > itp ?

    Spytaj wuja Gugla, w tej chwili nie zrobię benchmarku.

    A zresztą, pierwszy z brzegu link:

    http://blogs.mathworks.com/loren/2011/07/18/a-mandel
    brot-set-on-the-gpu/

    Mówi o 340x szybciej w Matlabie.

    Przykładowy kod zależy znowu od karty, od jej Compute Capability
    jeżeli chodzi o Nvidię. Przydatna jest instrukcja głosująca "any".
    Pamięc tu nie ogranicza przepustowości, więc zostają niewielkie
    straty zależne od rozkładów ilości iteracji w grupach pikseli,
    wynik jest do przewidzenia. Mandelbrot dlatego jest książkowym
    przykładem zrównoleglania, że jest banalnie prosty i przewidywalny
    i (prawie) idealnie się zrównolegla.

    --
    Edek

  • 69. Data: 2013-04-18 13:17:29
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    z której stronki? troche głupio
    jest odnosic to co sie pisze do stronki bez podania dokladnie o jaką chodzi , nie ;)

  • 70. Data: 2013-04-18 13:35:34
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 04:17:29 -0700 po głębokim namyśle firr kenobi
    rzekł:

    > z której stronki? troche głupio jest odnosic to co sie pisze do stronki
    > bez podania dokladnie o jaką chodzi , nie ;)

    Przepraszam Wodza... niech wódz poszuka Intela w necie.

    --
    Edek