  • 11. Data: 2016-12-11 21:27:57
    Temat: Re: Podnośnik "żaba" do osobówki jakiś niedrogi...
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-11 o 20:55, Maciek pisze:

> [...]
    > 500-600kg to nie przestrzelony przedział.
    >
    > Samoczynnie odkręcające się nakrętki praktycznie od wszystkiego a
    > dokręcenie jest na chwilę.
    >
    > Plusy: nie traci ciśnienia, wygodny w użyciu itd.
    >
    > Moja opinia?
    > Po małych modernizacjach nie mam do niego zastrzeżeń, działa ok i nie
    > straszne mu obciążenia:
    > - boczne profile zostały wyprostowane i wzdłuż na całej ich długości
    > dospawana została rura o przekroju kwadratowym 20x20
    > - nakrętki nakręciłem na lakierze, nie odkręcają
    >
    > Mając to na uwadze, tanie, można kupić, po modernizacji git ;-)

    Dospawać nie problem, a nakrętki nie są samokontrujące? dziwne.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2016-12-11 21:29:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-11 o 20:59, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Najcięższe auto jakie nim podnoszę ma 1,7T
    >
    > TG

    Martwię się tylko tymi "prawie 10 lat temu". Teraz blachy pewnie mają
    1/3 grubości.
    No nic, wezmę w takim razie taki wynalazek w walizeczce i powinien starczyć

    Dzięki.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2016-12-11 21:31:41
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Dospawać nie problem, a nakrętki nie są samokontrujące? dziwne.

    W moim nie są. Jednak za tą cenę to nie marudzę.

  • 14. Data: 2016-12-11 21:34:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-11 o 21:25, Maciek pisze:

    > Z ciekawości popatrzyłem jeszcze na te podnośniki, pewnie teraz jeżeli
    > miałbym kupować to kupiłbym podnośnik 2,5tony, cena niewiele większa
    > ale... prawie wszystkie mają na bocznych ściankach oprócz przetłoczenia
    > gięte krawędzie u góry i na dole. Na pewno znacznie wzmacnia to sztywność.
    > W tych podnośnikach, tak myślę, raczej nie powinien wystąpić przypadek
    > opisany przeze mnie.

    Chodzi Ci o ten niski? np
    http://allegro.pl/zaba-podnosnik-samochodowy-niski-b
    est-2-5t-guma-i6617368339.html

    Te 2 tony też mają wyginane krawędzie blach, np
    http://allegro.pl/zaba-podnosnik-hydrauliczny-2t-sam
    ochodowy-walizka-i6200018516.html

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2016-12-11 21:56:34
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Chodzi Ci o ten niski? np
    > http://allegro.pl/zaba-podnosnik-samochodowy-niski-b
    est-2-5t-guma-i6617368339.html

    Tak, o tego typu. Tutaj dobrze widać:
    https://3.allegroimg.com/original/01a4bb/a58582b6400
    db27c52d97a2e5dd3

    > Te 2 tony też mają wyginane krawędzie blach, np
    > http://allegro.pl/zaba-podnosnik-hydrauliczny-2t-sam
    ochodowy-walizka-i6200018516.html

    Tylko u góry.
    U mnie podnośnik krzywił się przy żółtej rączce w stronę przednich kółek
    tak, że ramię z czasem, nie mogło już wjechać do obudowy, bo była po
    prostu przesunięta w bok.
    Jakby było takie wygięcie również po całości na dole, sądzę, że nie
    miałbym problemu. Dlatego teraz bym na to zwracał uwagę.

  • 16. Data: 2016-12-11 22:11:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-11 o 21:56, Maciek pisze:

> [...]
    > Jakby było takie wygięcie również po całości na dole, sądzę, że nie
    > miałbym problemu. Dlatego teraz bym na to zwracał uwagę.

    Na dole też, tylko że mają je do środka wywinięte, tutaj widać:
    http://allegro.pl/podnosnik-samochodowy-zaba-2-tony-
    eurotec-i6630665569.html

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2016-12-11 22:25:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-11 o 21:26, Irokez pisze:

    > Jest, w Lagunie to jest porażka lewarka (taki półtrapez). w Ave trapez
    > się rozleciał i nowy kupiłem ale przy trzecim kole też już jęczy, w
    > Focusie się właśnie rozpadł :)

    W sumie trochę dziwne, że takie badziewie, ale tak prawdę mówiąc
    nie testowałem swoich podnośników. W przedostatnim aucie miałem
    dwa kapcie na 260tys a w ostatnim żadnego na 140 tys
    więc lewarka nie testowałem. Naprawdę dają takie g... teraz?

    PS
    Taki z zaporożca ojciec sobie zachował, to czołg nim można podnieść.

  • 18. Data: 2016-12-11 22:39:48
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Na dole też, tylko że mają je do środka wywinięte, tutaj widać:
    > http://allegro.pl/podnosnik-samochodowy-zaba-2-tony-
    eurotec-i6630665569.html

    Racja, wiec wszystko wskazuje na to, że po prostu blacha jest słaba.
    Z ciekawości jeszcze w swoim popatrzę jak to wygląda.

  • 19. Data: 2016-12-12 10:45:19
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Z ciekawości jeszcze w swoim popatrzę jak to wygląda.

    No i popatrzyłem, jest gięcie na dole, czyli do produkcji użyto blachy
    "konserwowej" ;-).

    No i na koniec obrazując całą sprawę, u mnie wygiął się tak:
    https://zapodaj.net/c2a75a7b452e9.jpg.html

    ...a tak jest wzmocniony, spokojnie daje radę z SUVem
    https://zapodaj.net/d6313b5e66f13.jpg.html
    https://zapodaj.net/fb0270a2c6649.jpg.html

    Jeszcze co mi się rzuciło w oczy a może być pomocne w podjęciu decyzji,
    podnośniki 2T opisują, że ważą 5-8kg, podnośniki 2,5T przeważnie 15kg.
    Minimalnie większe ale mimo wszystko raczej tam powinno być więcej
    blachy w blasze ;-)

  • 20. Data: 2016-12-12 11:04:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 11 Dec 2016 19:15:24 +0100
    Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Mam taki od lat kilkunastu http://allegro.pl/zaba-podnosnik-hydrauliczny-2t-sam
    ochodowy-lewarek-i6632989764.html

    Działa sprawnie do dziś, używałem go nawet przy Scorpio ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń