  • 1. Data: 2012-03-26 18:53:42
    Temat: Podlaczenie zasilacza do plyty...
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Witam.

    Z zamiarem modernizacji swojego komputera, kupilem nowa plyte mATX z
    podstawka FM1 i chcialem go podpiac pod dzialajacy obecnie zasilacz
    (HuntKey 300W).
    Okazalo sie jednak, ze na plycie jest gniazdo 24-pinowe oraz dodatkowe
    4-pinow kwadratowe, a zasilacz ma jedynie wtycznie 20-pinowa plus
    4-pinowa kwadratowa.

    Czy to znaczy, ze powinienem kupic nowy zasilacz?
    I czy w takim razie powinienem od razu wyrzucic zasilacz dolaczony do
    obudowy (ktora kupie), jezeli bedzie mial tylko wtyczke 20-pinowa?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 2. Data: 2012-03-26 19:06:11
    Temat: Re: Podlaczenie zasilacza do plyty...
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 26.03.2012 18:53, Andre pisze:
> [...]
    > I czy w takim razie powinienem od razu wyrzucic zasilacz dolaczony do
    > obudowy (ktora kupie), jezeli bedzie mial tylko wtyczke 20-pinowa?

    Trzeba kupić przejściówkę 20=>24 pin, też tak mam tylko, że z inną płytą.

  • 3. Data: 2012-03-26 19:26:54
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 26.3.2012, Maru napisał(a):

    > Trzeba kupić przejściówkę 20=>24 pin, też tak mam tylko, że z inną płytą.

    Niczego nie trzeba kupować. Wystarczy wpiąć 20 pinowy wtyk w 24 pinowe
    gniazdo i wszystko powinno działać. Było o tym ze sto razy.
    Uprzedzam ewentualne pytanie - nie da się włożyć źle.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 4. Data: 2012-03-26 19:50:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.03.2012 18:53, Andre pisze:
    > Czy to znaczy, ze powinienem kupic nowy zasilacz?

    Zacznij od próby podłączenia obecnego. Gniazdo 24-pinowe ma
    dodatkowe linie 12 V, a te są tu i tak "załatwiane" osobnym
    złączem 4-pin 2x12 V. Przy mniej wymagającym zestawie dodat-
    kowe linie nie będą tak potrzebne.

    > I czy w takim razie powinienem od razu wyrzucic zasilacz dolaczony do
    > obudowy (ktora kupie), jezeli bedzie mial tylko wtyczke 20-pinowa?

    Obecnie prawie wszystkie już mają 24+4, zgodnie z najnowszym
    standardem ATX.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2012-03-26 19:54:38
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Michal Lukasik wrote:

    > Niczego nie trzeba kupować. Wystarczy wpiąć 20 pinowy wtyk w 24 pinowe
    > gniazdo i wszystko powinno działać. Było o tym ze sto razy.
    > Uprzedzam ewentualne pytanie - nie da się włożyć źle.

    No to po co sa te 4 dodatkowe piny?
    To nie jest dodatkowe zasilanie?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 6. Data: 2012-03-26 20:08:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andre" napisał w wiadomości grup
    > Okazalo sie jednak, ze na plycie jest gniazdo 24-pinowe oraz dodatkowe
    > 4-pinow kwadratowe, a zasilacz ma jedynie wtycznie 20-pinowa plus
    > 4-pinowa kwadratowa.

    Czemu kupujecie takie śmieciowe zasilacze? Kupiony w 2005 roku (a więc 7 lat
    temu). Nie dość, że ma 20+4 pin to dodatkowo 2x4 pin 12V.

  • 7. Data: 2012-03-26 20:16:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 17:54:38 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > No to po co sa te 4 dodatkowe piny?
    > To nie jest dodatkowe zasilanie?

    Dubluje się zasilanie 12V celem zmniejszenia spadków napięć na przewodach
    doprowadzających i stykach.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-03-26 23:13:39
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    qwerty wrote:

    > Czemu kupujecie takie śmieciowe zasilacze? Kupiony w 2005 roku (a
    > więc 7 lat temu). Nie dość, że ma 20+4 pin to dodatkowo 2x4 pin 12V.

    Nie rozumiem za bardzo Twojego wytyku.

    7 lat temu zasilacz z 20-pinowym zlaczem byl odpowiedni do plyty
    kupionej 7 lat temu. Nie przewidywalem za bardzo, co bedzie po 7 latach.
    Czy mozemy byc pewni, ze za 7 kolejnych lat dzisiejsze zasilacze beda
    wyposazone we wszystkie potrzebne zlacza?

    A tych 2x4 pin to gdzie mam szukac?
    To jakas plaska wtyczka?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 9. Data: 2012-03-26 23:14:11
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Michal Lukasik wrote:

    > Niczego nie trzeba kupować. Wystarczy wpiąć 20 pinowy wtyk w 24 pinowe
    > gniazdo i wszystko powinno działać. Było o tym ze sto razy.
    > Uprzedzam ewentualne pytanie - nie da się włożyć źle.

    Dziala, dzieki.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 10. Data: 2012-03-26 23:15:41
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Obecnie prawie wszystkie już mają 24+4, zgodnie z najnowszym
    > standardem ATX.

    Czy to jest standard ATX, czy juz BTX?
    Szukajac takiej przejsciowki na allegro, sprzedawcy nazywali ja
    ATX->BTX. To blad?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre