  • 11. Data: 2018-11-11 10:54:57
    Temat: Re: Podłączenie Ethernetu
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-10 o 22:27, Marek pisze:

    > Jak na 500MHz skoro to 10GHz?

    A co bezpośrednio ma jedno do drugiego?
    Na jednej zmianie sygnału można nadawać kilka bitów w zależności od
    kodowania i sposobu modulacji.
    A także na każdej parze drutów, których to par jest w skrętce 4.

  • 12. Data: 2018-11-11 12:02:19
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    > Jak na 500MHz skoro to 10GHz?

    1000BASE-T
    125 Mbaud, ~80 MHz used bandwidth
    5-level coded PAM signaling (2 information bits/symbol)

    10GBASE-T
    833 Mbaud, ~450 MHz used bandwidth
    10-level coded PAM signaling (3 information bits/symbol)
    Throughput is 4 (lanes) x 833 Mbaud x 3 bits/baud = 10Gb/s

    W starych standardach były osobne przewody na RX i TX, można było robić
    kable skrosowane itp. W tych nowych masz full-duplex na 8 żyłach.

    Piotrek

  • 13. Data: 2018-11-11 15:11:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ok, to jak ma się to 10G do 883Mb?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-11-11 16:51:15
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 listopada 2018 15:11:11 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Ok, to jak ma się to 10G do 883Mb?
    Wiesz jak działa PAM? :)
    Przykładowo w gigabit ethernecie jest PAM5, czyli 5 poziomów napięcia
    (+1V, +0.5V, 0, -0.5V, -1V), możesz w ten sposób zakodować dwa bity, dzięki
    czemu wystarczy, żeby skrętka była do 125 MHz - cztery pary to 8 bitów
    w jednym takcie, więc 8 x 125 = 1 Gbit w jednym takcie :)
    Podobnie jest w 10GBASE-T, tylko tam jest to trochę bardziej skomplikowane,
    bo używa się tak naprawdę jakiegoś wycinka PAM16 z odpowiednimi algorytmami
    korekcji błędów, tak że w jednym symbolu jest 7 bitów ale tylko pierwsze
    3 są "gołymi" danymi.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 15. Data: 2018-11-12 15:55:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-11-10 o 16:44, Marek pisze:

    > Jeśli chodzą na 10 zobacz  w pdfie do enc28j60 co proponuje microchip w
    > okolicach trafo eth. Sprawdzone w dziesiątkach instalacji.

    Teoretycznie WIZNETy mogą chodzić na 100.

    W karcie katalogowej ENC28J60 jest standard - rezystory 49,9 po stronie
    scalaka. W Demo-board też tak samo. A jako blokujące stosują 100n.
    Tak miałem z WIZNETem 5200. Teraz się zastanawiam na ile kierować się
    ich przykładami dla WIZNET 5500.

    Na razie pogodziłem się z tymi 6,8nF. Ale te 10n i 22n to chyba zastąpię
    przez 100n.
    Zachodzę w głowę dlaczego ktoś dał 150om gdy z równie typowego szeregu
    mógł wziąć 130, co razem z 82 daje prawie dokładnie 50.

    Gdyby uwzględniał, że trafa nie są idealne to w drugim torze zamiast
    49,9 byłoby coś innego. A gdyby uwzględniał, że kondensator nie daje
    pełnego zwarcia między rezystorami to równoległe ich połączenie powinno
    wypadać poniżej 50.

    Jak fala odbija się od rozwarcia to napięcie się podwaja. A może większe
    R ma zniekształcać sygnał tak, aby po zboczach występowały jakieś
    minimalne przepięcia kosztem nieznacznego odbicia. Takie przepięcia też
    mogłyby poprawiać eye-diagram. Może za tym stoi jednak jakaś praktyka.
    Problem polega na tym, że jak wstawię tak będzie. Nie będę wiedział, czy
    mogłem zrobić lepiej, czy nie bo i skąd.
    P.G.

  • 16. Data: 2018-11-14 12:19:01
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > WIZNETA nie pytałem i nie będę. To jest firma, która potrafi w opisie
    > pinu zasilania (WIZNET 5200) napisać, że należy podłączyć kondensator
    > 10.1uF (bo ktoś im zrobił demo płytkę na której dał tantala 10u i
    > ceramika 100n).

    - Góralu, jak stare są te góry?
    - Mają dwa miliony lat i trzy miesiące
    - Skąd wy to tak dokładnie wiecie?
    - Trzy miesiące temu był tu taki i powiedział, że mają dwa miliony lat, to
    ile mogą mieć teraz?