  • Data: 2018-11-12 15:55:16
    Temat: Re: Podłączenie Ethernetu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-10 o 16:44, Marek pisze:

    > Jeśli chodzą na 10 zobacz  w pdfie do enc28j60 co proponuje microchip w
    > okolicach trafo eth. Sprawdzone w dziesiątkach instalacji.

    Teoretycznie WIZNETy mogą chodzić na 100.

    W karcie katalogowej ENC28J60 jest standard - rezystory 49,9 po stronie
    scalaka. W Demo-board też tak samo. A jako blokujące stosują 100n.
    Tak miałem z WIZNETem 5200. Teraz się zastanawiam na ile kierować się
    ich przykładami dla WIZNET 5500.

    Na razie pogodziłem się z tymi 6,8nF. Ale te 10n i 22n to chyba zastąpię
    przez 100n.
    Zachodzę w głowę dlaczego ktoś dał 150om gdy z równie typowego szeregu
    mógł wziąć 130, co razem z 82 daje prawie dokładnie 50.

    Gdyby uwzględniał, że trafa nie są idealne to w drugim torze zamiast
    49,9 byłoby coś innego. A gdyby uwzględniał, że kondensator nie daje
    pełnego zwarcia między rezystorami to równoległe ich połączenie powinno
    wypadać poniżej 50.

    Jak fala odbija się od rozwarcia to napięcie się podwaja. A może większe
    R ma zniekształcać sygnał tak, aby po zboczach występowały jakieś
    minimalne przepięcia kosztem nieznacznego odbicia. Takie przepięcia też
    mogłyby poprawiać eye-diagram. Może za tym stoi jednak jakaś praktyka.
    Problem polega na tym, że jak wstawię tak będzie. Nie będę wiedział, czy
    mogłem zrobić lepiej, czy nie bo i skąd.
    P.G.