  • 1. Data: 2016-12-10 21:35:21
    Temat: Podkładka pod lutowanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Nie używam podkładek na blat w warsztacie. Widuje jednak na filmach
    podkładki zrobione prawdopodobnie z silikonu lub czegoś ogólnie
    gumowego. Nie jestem pewny zalet, ale tak sobie myślę że oczekuję:

    a) odporności na pacnięcie goracym grotem, kapnięcie cyny
    b) amortyzacji, tak aby spadająca srubka nie odskoczyła metr dalej
    c) brak ładunków statycznych
    d) braku przewodności w znaczącym zakresie

    Czy ktoś używa czegoś co mógłby polecić?

  • 2. Data: 2016-12-10 22:30:55
    Temat: Re: Podkładka pod lutowanie
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2016 21:35:21 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > c) brak ładunków statycznych
    > d) braku przewodności w znaczącym zakresie
    > Czy ktoś używa czegoś co mógłby polecić?

    Cienki korek w arkuszach, dostępny np. w marketach budowlanych? Używam
    tego do podstawowych prac w zakresie tzw. dłubania, do cięższych prac
    mechanicznych na blacie biurka ląduje płyta z 10 mm HDF/MDF, podklejona
    jednakże od spodu takimż korkiem (co by się nie ślizgała i biurka
    niechcący nie porysowała).
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 3. Data: 2016-12-10 23:42:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-10 22:30, badworm wrote:
    > Cienki korek w arkuszach, dostępny np. w marketach budowlanych?

    Miałem. Nie jest odporny na temperaturę. Przypala się i smierdzi dość
    nieprzyjemnie.

  • 4. Data: 2016-12-11 00:07:44
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Miałem. Nie jest odporny na temperaturę. Przypala się i smierdzi dość
    > nieprzyjemnie.

    Ale jest tani jak barszcz, jak się zużywa jedna strona to obracam na
    drugą, a potem do kosza i następny arkusz.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2016-12-11 10:34:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-10 21:35, Sebastian Biały wrote:
    > [ciach]

    Trafiłem np na taką:

    http://allegro.pl/mata-do-lutownica-gorace-powietrze
    -hotair-500-c-i6007596837.html

    Ale jakoś nie przekonue mnie. Może ktoś ma i może pochwalić?

  • 6. Data: 2016-12-11 17:18:32
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > c) brak ładunków statycznych
    > d) braku przewodności w znaczącym zakresie
    >
    > Czy ktoś używa czegoś co mógłby polecić?

    Obejrzyj "deski" silikonowe do pieczenia w sklepie gospodarstwa
    domowego. Mam tylko wątpliwości w kwestii ładunków.

    P.P.

  • 7. Data: 2016-12-11 19:26:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-11 17:18, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Obejrzyj "deski" silikonowe do pieczenia w sklepie gospodarstwa
    > domowego. Mam tylko wątpliwości w kwestii ładunków.

    Mam taką i już sprawdziłem. Jest zbyt elstyczna, gumowa i niestety
    elementy odskakują od niej po upadku. Co prawda kontakt z lutownicą nie
    jest problemem, ale reszta tak.

    I elektryzuje się.

  • 8. Data: 2016-12-11 19:40:54
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Mam taką i już sprawdziłem. Jest zbyt elstyczna, gumowa i niestety
    > elementy odskakują od niej po upadku. Co prawda kontakt z lutownicą nie
    > jest problemem, ale reszta tak.
    >
    > I elektryzuje się.

    Ja używam dużej podkładki pod myszkę A4tech. Właśnie obejrzałem, dziur
    po lutownicy nie ma.

    P.P.

  • 9. Data: 2016-12-11 19:48:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-12-11 o 19:40, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ja używam dużej podkładki pod myszkę A4tech. Właśnie obejrzałem, dziur
    > po lutownicy nie ma.
    >
    > P.P.

    Takiej:

    http://allegro.pl/podkladka-pod-mysz-a4tech-xgame-x7