    From: "Adam" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Początek zabawy z bascomem
    Date: Wed, 9 Feb 2011 08:31:35 +0100

    > Zła decyzja. Zacznij od C (avr-gcc).

    Dziękuję Wam wszystkim za odpowiedzi. Co do C - warto się zastanowić, nie
    wykluczam rychłej przesiadki. 10 lat temu, na studiach, nauczono mnie trochę
    pascala. I naprawdę pasował mi ten język, był prosty i konkretny choć mało
    elastyczny. Z mikrokontrolerami jednak nie miałem nigdy do czynienia. Na
    razie moim celem jest wogóle uruchomienie jakiegokolwiek programu :)
    Jeśli chodzi o programator - znalazłem coś takiego jak avrdude. Po
    "wskazaniu" go w bascomie i wklepaniu w "Parameter" takiej linii:
    "avrdude" -p m16 -P com1 -c jtag1 -U flash:w:"{FILE}":a -U
    flash:v:"{FILE}":a
    można wgrać program do atmegi16.
    I tu pojawił się kolejny problem.... Wrzuciłem do procka coś takiego (z
    mikrokonrolery.net):

    Config Portb = &B11111111
    Config Portd = &B11111100

    Portb = &B11111111
    Portd = &B11111111
    Do
    If Pind.0 = 0 Then
    Portb.7 = 0
    End If
    If Pind.1 = 0 Then
    Portb.7 = 1
    End If
    Loop

    Prosty przerzutnik RS - 2 przyciski i dioda LED. Sam program działa dobrze,
    ale z tym portem B jest coś nie tak - dioda czasem sama zapala się i gaśnie
    w losowych momentach. Może ktoś podpowie o co chodzi? Jak ustawię inne porty
    jako wyjście to nie ma problemu. Tylko B i to na wszystkich pinach. Na pewno
    nie są to jakieś stany nieustalone na wejściach - są podciągnięte do + i
    mają b krótkie przewody. O co tu chodzi? Może to przez te "fusebity" na
    których się nie znam. Zresztą w bascomie nie znalazłem zakładki w której
    możne by je modyfikować.
    Moje pierwsze wrażenia - droga od postanowienia "nauczę się
    mikrokontrolerów" do uruchomienia PIERWSZEGO programu okazała się
    nadspodziewanie trudna. Wszystkie te programatory, programy pomocnicze
    (avrdude), ustawienia, fusebity, oscylator - całe to "know how"
    (przygotowanie procesora) to chyba najgorszy etap. Samo pisanie programu
    podejrzewam będzie już znacznie przyjemniejsze.

    Dziękuję, pozdrawiam
    Adam