-
111. Data: 2009-09-29 17:44:29
Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net
> Wystarczy że operator poda mi kilka hostów z których te 120mbit/s
> robią :) skoro oferuje takie łącza to wie gdzie prowadzą :)
skad taki (bledny) wniosek ? moze jeszcze operator powinien udostepniac
liste hostow z ktorych szybciej filmy leca ? bez przesady...
--
Robert CyberM
-
112. Data: 2009-09-29 18:38:16
Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>
Dnia 29.09.2009 cyber_no_@_spam_sarocom.net <cyber_no_@_spam_sarocom.net> napisał/a:
>> Wystarczy że operator poda mi kilka hostów z których te 120mbit/s
>> robią :) skoro oferuje takie łącza to wie gdzie prowadzą :)
> skad taki (bledny) wniosek ? moze jeszcze operator powinien udostepniac
> liste hostow z ktorych szybciej filmy leca ? bez przesady...
A dlaczego zakłądasz, że każdy to złodziej i chce kraść ? bez przesady...
--
Pozdrawiam,
Łukasz Jagiełło
-
113. Data: 2009-09-29 19:27:15
Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>
Tomasz Ziec pisze:
>>> Naprawdę wystarcza umowa SLA między operatorami.
>>> Jeśli ktoś jest poważny i ją zawiera to jej przestrzega.
>>> Testowane na Futuro, GTS, Netii, Perfekt NET
>>>
>>> Paweł
>
>> Netia przestrzega SLA? To ciekawe... :)
>
> Wszystko zależy pewnie od woluminu jaki u nich wykupujesz. Z własnego
> doświadczenia muszę przyznać iż nie tylko przestrzega SLA ale także
> szybko rozwiązuje awarie. Ale jak mówiłem, to pewnie zależy od tego
> ile bierzesz i jak dla nich jesteś "ważny".
> T.
>
Mam niezbyt ciekawe doświadczenie z jakością łącza xxxMbps od nich
niestety, stąd moje zdziwienie. Co do szybkości usuwania awarii, to też
nic dobrego powiedzieć nie mogę. Generalnie wypadają gorzej niż Crowley
w czasie wielkich padów, bo wtedy zwykle dostęp był, tylko zdegradowany,
a Netia potrafi wyłączyć się całkowicie na kilka h bez zapowiedzi,
jakichkolwiek informacji, niczego... Ale może ja mam pecha. ;)
--
Sławek Lipowski
-
114. Data: 2009-09-29 19:34:31
Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>
crazy bejbi pisze:
> Tomasz Kruk CZARNET pisze:
>> On Tue, 29 Sep 2009 16:10:44 +0200, Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>
>> wrote:
>>
>>> Znam przypadki że klient ma abonament 8000 a testy pokazują mu 7900 i
>>> już się bardzo burzył...
>>
>> dlatego jak komus sprzedaję 2mega to ustawiam na 2200k
>
> ja też, tylko, że nie ustawisz dla niego dsl.cz na wyłączność. też mam
> Klientów co mają 4Mbps i jak mieli 3,95 na dsl.cz to zadzwonili
> poinformować - na razie nie reklamować :)
>
> wojtek
>
A ja dalej będę się upierał, że umowa indywidualna z operatorem UPC nie
daje klientowi prawie żadnych gwarancji (przepustowość do itp.) i że
klient podpisując ją powinien zdawać sobie z tego sprawę. To jest
bardziej umowa dżentelmeńska. Jeśli ISP się z niej nie wywiązuje, to
tracę do niego zaufanie i zmieniam. Proste.
Jeśli chcę mieć gwarancję, to podpisuję umowę SLA z operatorem, płacę 50
razy tyle za łącze i mam podstawy do egzekwowania tego, co w SLA jest
zapisane, bo trzeba mieć na uwadze, że SLA tez bywają różne...
--
Sławek Lipowski
-
115. Data: 2009-09-29 20:17:45
Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>
Dnia Tue, 29 Sep 2009 21:34:31 +0200, Sławek Lipowski napisał(a):
/..../
> Jeśli chcę mieć gwarancję, to podpisuję umowę SLA z operatorem, płacę 50
> razy tyle za łącze i mam podstawy do egzekwowania tego, co w SLA jest
> zapisane, bo trzeba mieć na uwadze, że SLA tez bywają różne...
Ja nie wyobrażam, sobie darcia kotów z UPC ze 20 zł miesięcznie czy 30.
--
http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
http://pclinuxos.org.pl/
-
116. Data: 2009-09-29 21:06:51
Temat: Re: Początki internetu optycznego w PL
Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>
Dnia Mon, 28 Sep 2009 21:32:55 +0200, Paweł Rohde napisał(a):
> Sylwester Zarębski pisze:
[...]
>> Sądzę, że wszyscy tu piszący wiedzą jak zrobić testy dające miarodajne
>> wyniki.
> Ja dywaguję na temat klienta przysłowiowego Kowalskiego, który ma
> 120Mbit w domu.
> Zresztą, mając łącze operatorskie nie wybierałbym(byś?) się do UOKiK?
Tu mnie masz. Każdy Kowalski jest inny, a ja mówię za siebie :).
--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski
-
117. Data: 2009-09-29 21:53:50
Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 29.09.2009 cyber_no_@_spam_sarocom.net <cyber_no_@_spam_sarocom.net> napisał/a:
>> Wystarczy że operator poda mi kilka hostów z których te 120mbit/s
>> robią :) skoro oferuje takie łącza to wie gdzie prowadzą :)
> skad taki (bledny) wniosek ? moze jeszcze operator powinien udostepniac
> liste hostow z ktorych szybciej filmy leca ? bez przesady...
Dlaczego błędny? Ssam torrentem z 500 źródeł, co za problem mieć od nich
sumaryczne 120? Czemu filmy? RAID robiący 120 nie jest dziś niczym
wymagającym i kosztownym więc nie wiem o co chodzi.
Robi - jest ok, nie robi ani razu przez 3 dni - op daje ciała.
Max 120 nie oznacza - nie zrobisz tego nigdy, oznacza przy sprzyjających
warunkach wystepujących np 1h/24 robisz to. Źródła nie są problemem,
może to być 1000 neostrad.
--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
*** http://www.4x4.kalisz.pl ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/
-
118. Data: 2009-09-30 07:40:03
Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net
>> skad taki (bledny) wniosek ? moze jeszcze operator powinien udostepniac
>> liste hostow z ktorych szybciej filmy leca ? bez przesady...
> Dlaczego błędny? Ssam torrentem z 500 źródeł, co za problem mieć od nich
ano dlatego ze to nie zadanie Operatora szukac Ci wydajnych zrodel i w tym
kontekscie byla moja wypowiedz. co, kto i skad sciaga nie ma tu znaczenia.
Lukasz: nigdzie nie sugerowalem kradziezy, kontekst wypowiedzi j/w. (piszac
filmy mialem na mysli raczej wieksze ilosci danych ot taki skrot myslowy)
--
Robert CyberM
-
119. Data: 2009-09-30 07:42:19
Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net
> Mam niezbyt ciekawe doświadczenie z jakością łącza xxxMbps od nich
> niestety, stąd moje zdziwienie. Co do szybkości usuwania awarii, to też
> nic dobrego powiedzieć nie mogę. Generalnie wypadają gorzej niż Crowley
> w czasie wielkich padów, bo wtedy zwykle dostęp był, tylko zdegradowany,
> a Netia potrafi wyłączyć się całkowicie na kilka h bez zapowiedzi,
> jakichkolwiek informacji, niczego... Ale może ja mam pecha. ;)
to niestety u nich norma, informacji "przed" brak, "w trakcie" brak
mozliwosci kontaktu to norma, "po" przepraszamy nie slyszalem.
--
Robert CyberM