  • 101. Data: 2009-09-29 07:22:32
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>

    > Netia przestrzega SLA? To ciekawe... :)

    Wszystko zależy pewnie od woluminu jaki u nich wykupujesz. Z własnego
    doświadczenia muszę przyznać iż nie tylko przestrzega SLA ale także
    szybko rozwiązuje awarie. Ale jak mówiłem, to pewnie zależy od tego
    ile bierzesz i jak dla nich jesteś "ważny".
    T.

    --
    -+= m4sh =+- Tomasz Zięć

  • 102. Data: 2009-09-29 07:55:05
    Od: Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>

    > Usługa odbiegająca w sposób "znaczący" od tego co jest w umowie, podlega
    > reklamacji.

    Ile to jest "znaczący"? 10%, 50%, a może dopiero 90% mniej niż
    powinieneś?

    BTW czytając wątek odnoszę wrażenie że mamy tu wypowiedzi z dwóch
    różnych frontów. Tych reprezentujących providerów (w większości
    admini) i "szarych" klientów. I jednie twierdzą że 50% tego co klient
    wykupił to dużo i nie powinni marudzić, a drudzy że to zakrawa o
    pomstę do nieba i powinien ich odwiedzić UKE ;-)
    T.

    --
    -+= m4sh =+- Tomasz Zięć

  • 103. Data: 2009-09-29 08:03:25
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 29.09.2009 Tomasz Ziec <m...@e...net.pl> napisał/a:

    > Ile to jest "znaczący"? 10%, 50%, a może dopiero 90% mniej niż
    > powinieneś?

    No to już zależy od strony, z pewnością jeżeli zdania klienta i
    providera będą się "znacząco" różnić, to spotkają się gdzieś po środku w
    postępowaniu reklamacyjnym przed sądem konsumenckim czy czyms podobnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 104. Data: 2009-09-29 08:20:39
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 29 Sep 2009 09:55:05 +0200, Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>
    wrote:

    > Ile to jest "znaczący"? 10%, 50%, a może dopiero 90% mniej niż
    > powinieneś?

    nie jest to określone w sposób sztywny, ale żeby nie było sytuacji
    rodem z urynanetu że klient ma 1 mega, dsl.cz pokazuje mu 0.8mega i
    już z ryjem

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/ Demokracja jest wtedy,kiedy 2 wilki

  • 105. Data: 2009-09-29 10:11:51
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    > MUSI. Bo jak nie jest (zakładając oczywiście jakiś tam procent błędu) to
    > znaczy, że dostawca internetu mnie oszukuje.

    Hmmm, a jak udowodnisz, że administrator/właściciel ftp.task.gda.pl
    wykupił takie samo (lub większe) łącze? TASK MUSI takie łącze posiadać?
    A jeżeli ma nawet 5x szersze, to skąd będziesz wiedział, czy 10 ludzi
    nie robi tego samego, co Ty? Administrator TASKu MUSI to przewidzieć i
    wykupić tak szerokie łączę, żebyś Ty był w stanie sprawdzić swoje?

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 106. Data: 2009-09-29 10:39:35
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Sławek Lipowski pisze:

    > Netia przestrzega SLA? To ciekawe... :)

    No nie, ale płacą kary - WRÓĆ dają upust.
    paweł

  • 107. Data: 2009-09-29 14:10:44
    Od: Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>

    > nie jest to określone w sposób sztywny, ale żeby nie było sytuacji
    > rodem z urynanetu że klient ma 1 mega, dsl.cz pokazuje mu 0.8mega i
    > już z ryjem

    Znam przypadki że klient ma abonament 8000 a testy pokazują mu 7900 i
    już się bardzo burzył...
    Ale jak wiadomo ludzie są różni...jedni machną na to ręką, drudzy
    będą dochodzić swoich racji (niekoniecznie praw).
    T.

    --
    -+= m4sh =+- Tomasz Zięć

  • 108. Data: 2009-09-29 14:13:30
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 29 Sep 2009 16:10:44 +0200, Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>
    wrote:

    > Znam przypadki że klient ma abonament 8000 a testy pokazują mu 7900 i
    > już się bardzo burzył...

    dlatego jak komus sprzedaję 2mega to ustawiam na 2200k

  • 109. Data: 2009-09-29 14:33:05
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Tomasz Kruk CZARNET pisze:

    > dlatego jak komus sprzedaję 2mega to ustawiam na 2200k

    ja też, tylko, że nie ustawisz dla niego dsl.cz na wyłączność. też mam
    Klientów co mają 4Mbps i jak mieli 3,95 na dsl.cz to zadzwonili
    poinformować - na razie nie reklamować :)

    wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 110. Data: 2009-09-29 17:22:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2009 Konrad Bechler <u...@...sygnatury> napisał/a:
> [...]
    > nie robi tego samego, co Ty? Administrator TASKu MUSI to przewidzieć i
    > wykupić tak szerokie łączę, żebyś Ty był w stanie sprawdzić swoje?

    Wystarczy że operator poda mi kilka hostów z których te 120mbit/s
    robią :) skoro oferuje takie łącza to wie gdzie prowadzą :)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***