  • Data: 2009-09-26 17:28:27
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26.09.2009 Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl> napisał/a:

    > Takie coś dla klienta nazywa się łączem symetrycznym z gwarantowanym
    > pasmem w SLA i istnieje coś takiego w biznesie. Jednak cena jest inna
    > niż łącza "domowego".

    Jak kupuje łącze symetryczne, to oczekuje łącza symetrycznego. W wypadku
    połączenia domowego łącze symetryczne nie jest mi do niczego potrzebne.

    > oj oprócz "kabelka" między tobą a ftp.task.gda.pl może być milion
    > różnych rzeczy po drodze. Od twojego routera, który może cię shapować
    > np. do 3Mbit po wifi w "B", po przez QoS u twojego operatora, który ruch
    > ftp może trochę degradować, aż po serwer ftp który może nakładać limity
    > na sesje ftp, adresy ip itp.

    Nie ma miliona rzeczy po drodze. Skoro dostawca robi "coś" z moim
    ruchem, o czym nie raczył mnie poinformować w umowie, przez co
    specjalnie obniża parametry mojego łącza to mnie oszukuje.

    > Pragnę ci pokazać, że wykupione łącze xx Mbit może nawet jednego dnia z
    > przyczyn nie do końca zależnych od TwojegoOperatora chodzić inaczej.
    >
    > A jeśli przyjmiesz to rozumowanie, to łatwiej będzie ci znieść fakt, że
    > oprócz powyższego jest to łącze "tanie" bez gwarancji pasma w paśmie
    > wyjściowym TwojegoOperatora.

    To, że coś jest "tanie" nie znaczy, że można oszukiwać klienta. Bo takie
    rozumowanie prowadzi do sytuacji gdzie klientowi sprzedaje się kota w
    worku i można go dowolnie oszukiwać. Ja tylko oczekuje w przypadku
    podpisania umowy o pełnej jasności jaką usługę mi sprzedaje dostawca
    internetu i do czego się zobowiązuje. Tak samo jak ja zobowiązuje się
    postępować zgodnie z podpisaną umową.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło