  • 11. Data: 2017-02-28 19:04:18
    Temat: Re: PoE x2 na switchach
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-02-28 o 15:08, Adam Wysocki pisze:

    > Tzn. puszcza DC (zasilanie) i moduluje to AC (transmisją)? Separacja,
    Nie, zasilanie leci międzyparowo, jedna para jest np plusem druga
    minusem, różnicowy sygnał w parze pozostaje bez zmian.

    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2017-02-28 19:42:52
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie tylko Cisco, każdy switch PoE zgodny ze standardem sprawdza co ma
    > podłączone i ni poda zasilania dopóki urządzenie poprawnie nie powie
    > czego chce. Kłopot taki, że jak się takie dwie detekcje spotkają to może
    > z tego wyjść niezły miszmasz.

    Darku, ale jak ma negocjować cokolwiek, jak nie podał zasilania? Toć
    podłączony odbiornik nie wstanie i nic nie odpowie.

    Mam nowy sprzęt, jakieś CD do kompletu było, dzisiaj sprawdziłem, mam.
    Jak tylko się uda, to odepnę POE na jednym porcie w każdym i po kłopocie.

    Dziękuję wam za pomoc.

    Irek.N.

  • 13. Data: 2017-03-01 22:25:04
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-02-28 15:29, Roman Rogóż wrote:
    > Trochę tych rodzajów PoE jest. Dlatego lepiej przed połączeniem portów
    > wyłączyć PoE w konfiguracji przełączników. Pytanie tylko czy się da.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet#No
    n-standard_implementations

    Jednak zauważ, że odbiornikami są izolowane (domniemam) przetwornice.
    Wymusza to relatywnie wysokie napięcie 48V i konieczność zachowania
    bezpieczeństwa urządzeń łączonych na znaczne odległości. To pierwszy
    stopień zabezpieczenia. Drugi stopień to uruchamianie zasilania po
    procedurze komunikacyjnej. Nie dotyczy to prymitywnych adapterów
    zakładanych na kabel. Tymniemniej podanie 48|V z izolowanej przetwornicy
    na izolowane wejścia w stanei wysokiej impedancji skutkuje niczym.
    Dlatego olałbym certolenie.

  • 14. Data: 2017-03-01 22:25:33
    Od: Pcimol <...@...com>

  • 15. Data: 2017-03-01 23:30:19
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 01.03.2017 o 22:25, Pcimol pisze:

    > Drugi stopień to uruchamianie zasilania po
    > procedurze komunikacyjnej.

    O jakiej komunikacji mówisz?
    Trudno się skomunikować z urządzeniem, które nie jest zasilane.
    Zasilanie jest podawane jeśli między parami jest określona rezystancja,
    ale różnie z tym bywa.
    Nie stosowałem takiego połączenia jak chce zrobić autor wątku.
    Jeśli jest to poważna instalacja to od tego są porty uplink (najlepiej
    światłowodowe).
    W budżetowych switchach przerabiałem już upalenie karty w laptopie jak i
    samego switcha więc mnie nie swędzi.

    --
    Mirek.

  • 16. Data: 2017-03-01 23:36:10
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-03-01 o 23:30, Mirek pisze:

> [...]
    > światłowodowe).
    > W budżetowych switchach przerabiałem już upalenie karty w laptopie jak i

    Stąd moje pytanie o typ przełącznika
    Wtedy będziemy wiedzieć z jaką ligą mamy do czynienia