  • Data: 2010-01-16 00:26:39
    Temat: Re: PoE - czy to mi wystarczy?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Osiecki wrote:

    > Witam,
    >
    > Chcę w końcu zabezpieczyć działanie routera nawet gdy padnie zasilanie.
    > Ponieważ nie chcę przy routerze stawiać zasilacza buforowego, postanowiłem
    > go umieścić właśnie w piwnicy gdzie jest też modem UPC. Tu jednak już
    > muszę użyć PoE, bo innego kabla niż tych naście metrów skrętki nie mam :)
    >
    > Czy coś takiego mi wystarczy do zasilania linksysa WRT-54GL?

    testowalem niegdys zasilanie AP przez skretke.

    im wyzsze napiecie - tym lepiej. 24V to dosc rozsadna wartosc

    zabezpieczenie przeciwzwarciowe zasilacza - mus. rowniez bezpiecznik i ew.
    mozliwosc jego latwej wymiany i dobrania wartosci. chodzi nie tylko o ryzyko
    calkowitego zwarcia, przy zwarciu w skretce gdzies na koncu, bedzie plynal
    dosc duzy prad, a mimo to zabezpieczenie przeciwzwarciowe zasilacza moze nie
    zadzialac . daje to niewielkie bo niewielkie, ale jednak ryzyko pozaru.
    tutaj znow zasada - im wyzsze napiecie instalacji tym lepiej (latwiej wykryc
    zwarcie)

    po stronie routera - dobrze zlozona (najlepiej kupna) przetwornica DC-DC.
    moga byc dwie, i wtedy mozna uzyc dwoch par skretki tak zeby zasilanie
    przesylac 'parami' tak jak sygnal (zmniejsza ryzyko zaklocania czegokolwiek
    przy uszkodzeniu filtrow przetwornicy dc-dc) .
    przetwornica dc-dc ma ~70% sprawnosci (vs 40% sprawnosci zwyklego
    stabilizatora) a co za tym idzie mamy ~30% wiecej mocy po stronie routera, i
    co za tym idzie przez skretke plynie mniejszy prad - czyli mniejsze straty ,
    wiekszy zapas mocy na wypadek wiekszego jej zapotrzebowania przez router.

    osobiscie uzytkowalem takich konstrukcji dosc dlugo i bylo ok,