  • Data: 2012-05-08 14:32:27
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 23:27:05 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
    > Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    > na środku, skoro wystarczyły by dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    > chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

    Centrum Adama Smitha miało na ten temat kiedyś konferencję i mieli te same wnioski, w
    Polsce potrzeba trochę autostrad (ALE NIE TRANZYTOWE na litość boską, po co nam
    fundowanie transportu poza naszym krajem) i dużo dróg ekspresowych.

    http://www.youtube.com/watch?v=rA_jSdvw7NQ Choć ten link to nie było chyba dokładnie
    to.

    Prawdopodobnie 10% kosztów na łapówki z dróg ekspresowych by było za mało i/lub Unia
    funduje autostrady a nie drogi ekspresowe.

    Ale tłuszcza i wybrani przez tłuszczę mózgu nie używają (chyba, że mają w tym
    osobisty interes).

    Gdzieś widziałem jakiś blog projektującego drogi w Polsce (zupełnie nie mogę znaleźć)
    z wnioskami: w Niemczech wsi są ograniczone a nie wszędzie wokół, drogi projektuje
    się tam porządnie a nie do dupy i "łata" ograniczeniami itd. itd. Dojście do kultury
    budowania dróg w Niemczech prawdopodobnie potrwa 20-50 lat.