  • Data: 2010-10-28 15:04:34
    Temat: Re: Po co kopie się 2-3m rowy?
    Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, ale w większości przypadków rowy są bezodpływowe, dzięki głębokości
    > trochę tej wody pomieszczą.
    > Hydrologiem oczywiście nie jestem.

    Bzdury wasc piszesz.
    Zgodnie z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadac drogi
    publiczne nie ma czegos takiego jak rowy bezodplywowe (poza bardzo
    szczegolnymi przypadkami zbiornikow odparowujaco-rozsaczajacych).
    Kazdy row musi miec spadek.

    Szczegoly tu :
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0430.htm
    rozdział 1

    wyjatek :
    "W celu zapewnienia sprawnego odprowadzenia wody należy stosować
    pochylenie podłużne dna rowu nie mniejsze niż 0,5%; dopuszcza się
    pochylenie dna rowu nie mniejsze niż 0,2% na terenie płaskim oraz na
    terenie płaskim o gruntach przepuszczalnych i odcinkach wododziału - nie
    mniejsze niż 0,1%"
    " Rów trapezowy stosuje się na drogach wszystkich klas, z zastrzeżeniem
    ust. 6, a także jako rów stokowy. Dno rowu powinno mieć szerokość co
    najmniej 0,4 m, a głębokość rowu nie powinna być mniejsza niż 0,5 m,
    przy czym jeżeli górna część korpusu drogi jest odwadniana drenami lub
    warstwą odsączającą, dno rowu powinno być poniżej poziomu wylotu drenu,
    sączka lub warstwy odsączającej nie mniej niż 0,2 m, a na odcinku
    wododziału nie mniej niż 0,1 m."