  • 11. Data: 2009-08-07 16:19:19
    Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Fri, 07 Aug 2009 10:51:08 +0200
    Pawel_sm wrote:

    > W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
    > w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.

    Hem... a któryś tam wypust dużego fiata nie miał przypadkiem dwóch
    gaźników?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 12. Data: 2009-08-07 20:53:15
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior <t...@p...fm>
    wrote:
    > Co do samochodow to
    > w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.

    Które M3 miało sześć gaźników?

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 13. Data: 2009-08-07 22:46:07
    Temat: Podsumownie: Re: Po co komu PRM
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    Pawel_sm pisze:
    > Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie
    > znalazlem konkretnej przyczyny montowania odzielnego gaznika dla kazdego
    > cylindra w motocyklach.
    > W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
    > w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.
    > Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?

    I za to nalezy kochac ta grupe. Nigdy sie nie zastanawialem nad tym
    problemem, ale .. zafascynowany watkiem, tym bardziej ze sam jezdzilem
    CZtka, poczytalem tu, poczytalem tam.. no i madrzejszy znow jestem. Mimo
    ze myslalem ze glupi umre.

    dzieki

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 14. Data: 2009-08-11 17:19:29
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Fri, 7 Aug 2009 20:53:15 +0000 (UTC)
    Robert Rędziak wrote:

    > Które M3 miało sześć gaźników?

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14

    Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
    jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 15. Data: 2009-08-11 18:40:16
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Sqeeb pisze:

    > Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
    > jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

    Nie, to osobne przepustnice dla kazdego cylindra. Podobny system jak w
    nowoczesnych motocyklach z wtryskiem. Silniki samochodowe, nawet te z
    wielopunktowym wtryskiem maja wspolna przepustnice i osobne
    wtryskiwacze. Ten silnik BMW ma osobno dla kazdego cylindra komplet
    wtryskiwacz + przepustnica.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 16. Data: 2009-08-11 19:12:16
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 11 Aug 2009 19:19:29 +0200, Sqeeb
    <s...@i...community> wrote:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14

    Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
    32), ale tam też nie było gaźników.

    > Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
    > jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

    ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
    osobne przepustnice, po jednej na cylinder.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 17. Data: 2009-08-11 19:55:46
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 11 Aug 2009 19:12:16 +0000 (UTC)
    Robert Rędziak wrote:

    > Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
    > 32), ale tam też nie było gaźników.

    No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four
    separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder.

    Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.

    Indywidual? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 18. Data: 2009-08-11 20:42:18
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 11 Aug 2009 21:55:46 +0200, Sqeeb
    <s...@i...community> wrote:

    > No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four
    > separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder.

    --8<--
    wrote:
    > Co do samochodow to
    > w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane
    > jak w moto.
    --8<--

    S14 był w E30, nie w E36.

    > Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.

    W żadnej M nie było gaźników.

    > Indywidual? ;)

    Individual. Lepiej? :)

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 19. Data: 2009-08-12 15:27:19
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 11 Aug 2009 20:42:18 +0000 (UTC)
    Robert Rędziak wrote:

    > --8<--
    > --8<--
    >
    > S14 był w E30, nie w E36.