  • 1. Data: 2014-10-08 16:13:55
    Temat: Po co atmegi, pice, stmy jak jest Raspbberry....
    Od: Marek <f...@f...com>

    Wydaje mi się, że dochodzę powoli do momentu, w którym musze dokonać
    pewnego wyboru. Jak dotąd budowałem układy realizujące własne potrzeby
    automatyki "w domu i zagrodzie" (czasami też u znajomych). Wcześniej
    na 8bit mcu teraz częściej na 32bit (pic32).
    Na pic32 to już średnio zaawansowane układy wykorzystujące tcp, usb
    storage itp.Co wybrać dalej po pic32? Większość poleca przejść na
    jakiegoś ARM'a, ale czy to na pewno ma sens? Jaki ma sens
    konsolidowanie od nowa potrzebnego softu (do tcp, do USB itp itd)
    plus pisanie/portowanie własnego, projektowanie płytki ze wszystkimi
    niezbędnymi komponentami dookoła cpu/mcu jak jest coś gotowego takie
    jak Raspberry Pi?
    Czy w zastosowaniach ogólnych ma sens brnięcie w jakiś dedykowany mcu
    zamiast użyć gotowca, gdzie mamy wszystko gotowe w systemie a
    elementy wykonawcze można podłączyć jako rozszerzenie do gpio?
    Oczywiście są pewne obszary gdzie Rasb. nie jest w stanie zastąpić
    dedykowany, mały
    mcu (sensory, zasilania bateryjne itp.) . Przecież taki sam układ (z
    użyciem Rasp,)  wymieniający dane między siecią a USB (storage) i
    jednocześnie sterujący jakimś przekaźnikiem (i robiącym dziesiątki
    innych rzeczy) można napisać w bash'u (a co) w godzinkę zamiast
    przez dziesiątki dni konsolidować potrzebny soft, projektować płytkę,
    lutować.... Argument p.t. "nauki programowania" mcu wydaje się być
    słaby w porównaniu w tym co daje by default (dowolna) platforma
    unixowa w obszarze możliwości nauki programowania (i łączenia efektów
    programowania) w dowolnym języku, moim skromnym zdaniem nie ma
    lepszej.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-10-08 17:50:07
    Temat: Re: Po co atmegi, pice, stmy jak jest Raspbberry....
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 08.10.2014 16:13, Marek wrote:
> [...]
    > w obszarze możliwości nauki programowania (i łączenia efektów
    > programowania) w dowolnym języku, moim skromnym zdaniem nie ma lepszej.

    Żeby nie mieć problemu z podpinaniem peryferiów i brakiem pinów wybierz
    coś innego niż Raspberry, np. jakiegoś BeagleBone'a a jak Ci mało mocy
    obliczeniowej to coś w stylu CubieBoard.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2014-10-08 22:05:00
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to taka ogólna moda, żeby jebać programistów assemblerowych,
    może chodzi o misję tuska/europy, żeby wszystko było totalnie
    kontrolowane i regulowane...

  • 4. Data: 2014-10-08 22:49:23
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 08.10.2014 22:05, platformowe głupki wrote:
    > to taka ogólna moda, żeby jebać programistów assemblerowych,
    > może chodzi o misję tuska/europy, żeby wszystko było totalnie
    > kontrolowane i regulowane...

    Tak dla Twojej wiadomości: najbardziej krytyczna czasowo część jądra
    Linuxa jest napisana w asemblerze. A jądro to wykorzystane jest np. w
    takim sobie nic nie znaczącym Androidzie (pół roku temu było MILIARD
    aktywnych urządzeń z tym systemem). Czyli jednak na coś się przydają
    programujący w asm.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2014-10-08 23:00:20
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie wydaje mi się, cały czas da się widzieć ostre najazdy na asm... bo
    to było tak, że jak oni chcieli C (ch... wie po co) to my asm... no to
    oni "to ch... z wami" i zaczęli budować takie cudeńka ja arduino,
    rapsbery i inne gotowce dla jedynie słusznie rozumiejących...

  • 6. Data: 2014-10-08 23:44:41
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 08.10.2014 23:00, platformowe głupki wrote:
    > nie wydaje mi się

    Podaje Ci suche fakty, Twoje "wydawanie się" tego nie zmieni.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2014-10-09 00:13:06
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał w wiadomości grup

    >to taka ogólna moda, żeby jebać programistów assemblerowych,
    >może chodzi o misję tuska/europy, żeby wszystko było totalnie kontrolowane
    >i regulowane...

    Próbowałeś to leczyć?
    Jakim świrem trzeba być by ni z dupy ni z pietruchy wyskoczyc z assemblerem
    i z tej pozycji podjąć "dysputę" polityczną?

    Może byś sobie jakąs pracę znalazł, cy cóś?

  • 8. Data: 2014-10-09 00:18:36
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 09.10.2014 o 00:13, Ghost pisze:

    > Próbowałeś to leczyć?
    > Jakim świrem trzeba być by ni z dupy ni z pietruchy wyskoczyc z
    > assemblerem i z tej pozycji podjąć "dysputę" polityczną?
    >
    > Może byś sobie jakąs pracę znalazł, cy cóś?

    Pracę mają ci z grantami od tuska/gronkiewicz (kopacz pending), jeszcze
    nie zauważyłeś? ;D

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 9. Data: 2014-10-09 06:10:35
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "butek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Pracę mają ci z grantami od tuska/gronkiewicz (kopacz pending), jeszcze nie
    >zauważyłeś? ;D

    Anotak, tylko po co im granaty?

  • 10. Data: 2014-10-09 08:47:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 08.10.2014 17:50, Jakub Rakus wrote:

    > Żeby nie mieć problemu z podpinaniem peryferiów i brakiem pinów wybierz
    > coś innego niż Raspberry, np. jakiegoś BeagleBone'a a jak Ci mało mocy
    > obliczeniowej to coś w stylu CubieBoard.

    Wyglądają ładnie, ale i są +-dwa razy droższe.
    Czy ras-pi wystarczy, pewnie zależy od zastosowania, czasem wystarczy.

    pzdr
    bartekltg