  • 41. Data: 2014-08-26 00:23:22
    Temat: Re: Plyty CD - szacuneczek
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *mr misio de grizzly* wdusil[a] knefle:

    >Moze to oryginalne Verbatix ;) Nie Verbatim ;)

    Byly na wyzszej polce, bo po memorexa to juz sie balem schylac :)

  • 42. Data: 2014-08-26 09:27:38
    Temat: Re: Płyty CD - szacuneczek
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-25 19:28, mr misio de grizzly pisze:

    > ....dowiemy sie za 15 lat jaka byla prawda ;)

    fakt ;)

    > 15 lat temu? ;) /nie wiem, nei pamietam, ale jakies 15-20 lat temu to ja
    > widzialem nagrywarke 1x i to byla najszybsza/

    Paaaanie, kolega miał nagrywarkę 2x gdzieś tak w połowie lat 90-tych.
    Wtedy ja jeszcze nie miałem, bo to był rarytas i nagrywałem u niego. Ale
    wzrost prędkości był błyskawiczny. Niemniej nie napisałem, że 48x-52x
    były 15 lat temu, tylko "dawno", bo dokładnie nie pamiętam. Jednak
    przeciętne komputery, jakie wtedy mieliśmy, zwykle nie wydalały na
    dużych prędkościach i i tak zmniejszaliśmy na jakies 8x-12x, bo przy
    wyższych płytka lubiła się zepsuć i tyle było nagrywania.

    > eeee, odczytywalem kilka platinumow i byly odczytywalne ;)

    Niektórym mogło się udać przetrwać. Jednak po latach wiele Platinumów
    wyrzuciłem, bo zupełnie nic z nich nie dało się odczytać, a stare
    Verbatimy nadal trzymam i działają.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 43. Data: 2014-08-26 09:29:16
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-25 23:35, zil0g pisze:
    > *GAD Zombie* wdusil[a] knefle:

    > Nie sa, verbatim dorownal kaszaniarzom kilka lat temu, mam kilkanascie
    > ktore sa zle sklejone i polowki sa przesuniete wzgledem siebie o jakies 0,5mm.
    > Skutkuje to zlym wywazeniem i po rozkreceniu naped wpada w wibracje jak dwusuw.
    > Takie plyty szybkciej sie przebarwiaja i jest to moment w ktorym nalezy
    > je skopiowac (pod katem widac roznice w kolorze warstwy odbijajacej).

    Przykro to słyszeć, że najlepsza (w moich oczach) marka też już się
    spaprała. Nie nagrywałem płyt od dawna, wyszedłem już z tematu. Ostatnio
    nagrywałem coś ze 2 lata temu, ale to jakieś pojedyncze płyty tylko.
    Jeszcze gdzieś mi leży pudło z kupionymi wtedy płytami DVD, wciąż
    nienagrane.

  • 44. Data: 2014-08-26 09:30:24
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-25 22:05, mr misio de grizzly pisze:

    > Kazdy ma swoje preferencje ;)
    >
    > Ja moge bez zalu oddac moje DVD potrzebujacemu ;P
    >
    > Bez zalu za ta zlotowke.
    >
    > Ile pendrajwow oddales potrzebujacym? :D

    Mówisz o płycie, czy napędzie?

    Ja napędu bym nie oddał. Czasem trzeba jeszcze coś w nim odczytać.

  • 45. Data: 2014-08-26 15:34:47
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    BQB wrote:

    > Ja mam oryginalną płytkę XP Home wersja 2002 i ma dwie "dziurki" wyżarte
    > w nośniku, co powoduje, że jest niezdatny do użytkowania - nie da się z
    > niego zainstalować systemu.

    Ojeju tam - w 2008 roku zamówiłem z serwisie autoryzowanym Lenovo płyty
    instalacyjne Windows XP dla danego modelu ThinkPada. Szybko dostarczyli
    kurierem zestaw chyba 6 tłoczonych płyt CD ROM. Połowa miała złuszczone
    sreberko i do niczego się nie nadawała. Reklamacja, przysyłają nowy
    komplet płyt i znów niektóre mają złuszczone sreberko. Chyba cudem
    akurat złuszczenia były na niezapisanym obszarze płyt i dało się z nich
    zainstalować system.

  • 46. Data: 2014-08-29 18:48:59
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-08-23 o 19:59, mr misio de grizzly pisze:
    > Właśnie znalazłem kolekcję nagrywanych płyt CD z lat 1999-2002 i muszę
    > powiedzieć, że na ok. 20 płyt wszystkie da się odczytać :)
    >
    > Kiedyś, gdy dyski HDD były drogie i małe, to jakoś tak się trzymało heh,
    > po te 650-700 MB na CD
    >
    > Dziś... 3TB na magazyn, plus drugie tyle w NAS na kopie :)

    BD-R Panasonic podobno są bardzo trwałe

  • 47. Data: 2014-08-29 22:24:10
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 29.08.2014 o 18:48, Borneq pisze:

    > BD-R Panasonic podobno są bardzo trwałe

    I 4 sztuki pewnie kosztują tyle co ten dysk ;)

    --
    Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

    http://fb.com/termopilecom

  • 48. Data: 2014-09-01 14:22:39
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Jesteś the best!

    Fakt. Szacun. Ale też zadbaj o BHP i nie rób tego nożami przeznaczonymi
    do żywności.
    --
    Grzexs

  • 49. Data: 2014-09-01 19:25:33
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-09-01 14:22, Grzexs pisze:

    > Fakt. Szacun. Ale też zadbaj o BHP i nie rób tego nożami przeznaczonymi
    > do żywności.

    Myje się później taki nóż dokładnie.
    Mam też takie ostre duże nożyczki i też czasami je użyłam do tego celu.
    Można nimi nawet przyciąć płytę.

    --
    animka

  • 50. Data: 2014-09-01 20:17:18
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 01 Sep 2014 19:25:33 +0200, animka napisał(a):

    > Mam też takie ostre duże nożyczki i też czasami je użyłam do tego celu.
    > Można nimi nawet przyciąć płytę.

    To przetnij nimi te plyte z ktorej w kolko nadajesz! :-D

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K