    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Płytka współpracująca z Raspberry Pi Zero - masa
    Date: Mon, 22 Aug 2016 11:27:19 +0200

    Am 17.08.2016 um 08:35 schrieb Atlantis:
    > Rekreacyjnie tworzę obecnie pewien projekt oparty na Raspberry Pi Zero.
    > Na razie urządzenie ma formę wczesnego prototypu na płytce stykowej, ale
    > docelowo ma to być PCB ze złączem, w które będzie się wpinało RPi0
    > czterdziestopinowym złączem GPIO. Płytka będzie zawierała współpracujące
    > peryferia, m.in. DAC, ENC28J60 oraz wyświetlacz.
    >
    > Nie jestem do końca pewien, co zrobić z wyprowadzeniami masy na tym
    > złączu. Bo jeśli dobrze rozumiem, projektanci komputerka umieścili je
    > tam dla wygody użytkownika, aby mógł sobie wygodnie podprowadzić masę do
> [...]
    Co prawda nie zero, tylko Raspberry 2 & 3, ale robię w pracy do nich
    peryferie i zawsze łączę wszystkie masy. Tak samo kolega. I tylko jedną
    płytkę zrobił czterowarstwową, ale to ze względu na duże prądy w
    gniazdach. Na płytce wielkości Raspberry siedzą 32 UARTy z gniazdami,
    które też zasilają peryferia, 24V/5A w sumie. Gdyby nie to, to
    wystarczyłyby 2 warstwy.

    Waldek