  • Data: 2021-07-22 21:38:19
    Temat: Re: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/07/2021 20:50, Mateusz Bogusz wrote:
    > Miałem się już nie odzywać w tym wątku, ale odniosłeś się do słowa
    > "profesjonalizm" w kontekście jak zrozumiałem - jednego urządzenia. W
    > branży w której pracuje

    Czy to sieci domowe?

    , profesjonalizm kojarzony jest chociażby z
    > podziałem na domeny - bezpieczeństwo, zarządzanie energetyczne,
    > dostępność. Inny serwer zarządzałby routingiem, inny udostępniał zasoby,
    > a jeszcze inny hostował wirtualki. I każdy może być różnych rozmiarów w
    > zależności od potrzeb, efektywny energetycznie, dostępny w sieci dla
    > usług i osób dla których jest to niezbędne.

    I tak miałem przez dobre 4 lata. Pi robiło za VPN. Komputer robił za
    NAS. Router z małym flashem robił za NAT. Inne Pi robiło za
    HomeAssistanta. Jeszcze inne Pi robiło za Subversion. Jeszcze inny PC
    robił za nagrywarkę monitorngu z wypasami.

    Wiesz jaki jest problem? około 7x większy failure rate. Pomijam, że małe
    Pi najzwyczajniej nie wyrabiało się nawet z magabitem VPNa (!) a inne Pi
    raz na jakiś czas psuło bazę SVN (co zostało zdiagnozowane jako gówniany
    USB w Pi - dawał za mało napięcia na dysk z powodu kiepskiego połaczenia
    na porcie zasilania z usb). Ogólnie nie było dnia bez awarii *czegoś* a
    kiedy znalazłem i rozwiązałem wszystkie problemy z zasilaniem, kablami
    sieciowymi, switchami, to nie było miesiąca bez awarii czegoś typu "nie
    wiadomo co się stało, ale martwe". Obecnie mam 7 miesięcy bez
    jakiejkolwiek awarii. 7x lepiej i rośnie.

    Ba: pewnego dnia chcesz to wszstko zbackupować.

    Roboty na kilka(naście) godzin.

    Wyobraź sobie że w przypadku proxmoxa, który obecnie koncentruje te
    wszystkie usługi, to robota na kilka minut, bez restartowania
    czegokolwiek. Wręcz aż się prosi o zautomatyzowanie. Hardware się
    popsuje? Mam drugi komputer o identycznych parametrach, stojący obok i
    czekający na taką katastrofę.

    Najbardziej zabawne jest to, że w wyniku tych kombinacji w postaci
    konentracji do jednej maszyny, wyszło, że jeden i7-6xxx, ciągnie mniej
    prądu niż te wszystkie komputery i Pi razem wzięte.

    Jedynie router nie chcę wkładać na ta maszynę. Tylko i wyłacznie
    dlatego, że routing 900Mbit to jednak ciezka robota - tą chcę
    wydelegować do osobnej maszyny. Skoro proxmox sprawdziłsię w komputerzez
    usługami, to nie widzę powodu aby się nie sprawdziłz komputerze z
    OpenWRT jako hypervisor jednej wirtualki z OpenWRT.

    Ja wiem, że uzywanie proxmoxa nei ma śladu bycia profesjonalnym. Co
    zrobić, amatorka okazuje się być lepsza w *moim* zastosowaniu. Moje
    zastosowanie nie ma nic wspólnego z suwerenem ani profesjonalizmem.

    > Wymaganie na zasadzie "wszystko w jednym urządzeniu" jest właśnie typowo
    > domowe

    Cieszę się, że udało się ustalić, że profesjonalizm fabryki grumek
    recepturek nie musi być tym samym co łatwośc obsługi w sieci domowej.
    Nie zatrudniam do mojej infrastuktury dodatkowego działu białkowego.
    Dlatego moja sieć powinna być w miarę bezobsługowa. Rozwiązałem to
    koncentrując usługi na jednej maszynie, z wygodnym zarzadzaniem
    hypervisorem. Teraz czas na router.

    > Ale nikt Ci nie pisał, że to czego chcesz jest
    > "nieprofesjonalne" bo potrzebujesz tego właśnie do domu.

    Pewnie, że pisał. Koleś od dużej ilości ąę. 18.07 o 11.23.