  • 11. Data: 2010-04-01 23:20:47
    Temat: Re: Płukać silnik po "majonezie" czy nie?
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-01 22:39, Leszek Kowalski wrote:

    > Przecież w misce panuje ciśnienie bliske atmosferycznemu. Na pewno nie jest
    > na tyle duże, aby woda się tam z tego względu nie mogła dostać.

    no no i jeszcze wciągnąć przez jakąś nieszczelność :)

    > Po to jest m.in odma, aby wyrównywac to ciśnienie. Przecież po wyjęciu
    > bagnetu oleju, nie wylatuje z niego olej (chyba, że silnik ma już dość i są
    > spore przedmuchy do skrzyni korbowej).

    dobrze, że nie wciąga, bo wtedy mogłaby zassać liście np. :P

  • 12. Data: 2010-04-01 23:22:55
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-01 21:43, Tomasz Pyra wrote:

    > Olej wylewał się ostro, ale był uzupełniany co odcinek tak żeby jakieś

    jakbyś to napisał w pierwszym poście to nie byłoby w ogóle dyskusji...
    ten wątek to bzdura - zalej go czymś i przepłucz...

  • 13. Data: 2010-04-01 23:26:52
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > Bo mógłbym kupić 2l jakiegoś taniego oleju mineralnego, filtr w Tesco za
    > 15zł i dać mu pochodzić tak na wolnych obrotach przez jakiś czas, a
    > dopiero potem wymienić filtr i nalać docelowego oleju.
    Obcykany jesteś, a zadajesz tak cienkie pytanie.
    Wiecej stracisz tu energii, niz faktycznie na wlanie tych 2l
    oleju, założeniu fitra z tesco, i przepłukaniu.

    Tak przez tydzień będziesz do tego pomysłu przekonywał
    ludzi? Zrób tak i pochwał się że jest OK. :)
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-04-01 23:30:07
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Nieszczelność była spora - krzywa powierzchnia miski przylegająca do
    > bloku, przykręcone to to na kilka śrub, brak uszczelki.
    > Olej wylewał się ostro, ale był uzupełniany co odcinek tak żeby jakieś tam
    > minimum go było (z innego samochodu wziąłem dłuższy bagnet żeby sięgać do
    > samego dołu miski).

    Skoro mogła się tam dostawać woda z zewnątrz to razem z nią piasek, błoto,
    sól i inne syfy dobrze przepłukaj silnik o ile jeszcze nadaje się do
    użytkowania, tłoki i cylindry moga być OK ale panewki i wał pewnie się
    posypią.

    Zastanawia mnie jak trzeba być zdesperowanym zeby autem w takim stanie
    jeździć, beztrosko znaczyć teren i twardo dolewać olej...

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 15. Data: 2010-04-01 23:41:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Olek pisze:

    > jakbyś to napisał w pierwszym poście to nie byłoby w ogóle dyskusji...
    > ten wątek to bzdura - zalej go czymś i przepłucz...

    W sumie to nie dolałem tak dużo - w sumie około litra.
    Po naprawie w misce miałem myślę około 2l, na koniec został litr, litr
    dolałem po drodze więc jakieś 2l się wylały.

    Sporo się za chwilę spaliła na wydechu, bo największa dziura była równo
    nad rurą wydechową.

  • 16. Data: 2010-04-01 23:42:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lewis pisze:

> [...]
    > błoto, sól i inne syfy dobrze przepłukaj silnik o ile jeszcze nadaje się
    > do użytkowania, tłoki i cylindry moga być OK ale panewki i wał pewnie

    Po to jest siatka w smoku i filtr oleju żeby taki syf nie poszedł w silnik.

    > Zastanawia mnie jak trzeba być zdesperowanym zeby autem w takim stanie
    > jeździć, beztrosko znaczyć teren i twardo dolewać olej...

    Taki sport :)

  • 17. Data: 2010-04-01 23:49:20
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Po to jest siatka w smoku i filtr oleju żeby taki syf nie poszedł w
    > silnik.

    Dlatego też napisałem ze góra silnika może być ok. Ale jest duże
    prawdopodobieństwo że do wału syf mógł się dostać...

    > Taki sport :)

    Ok nie wnikam :)
    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 18. Data: 2010-04-02 00:01:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysztof 45 pisze:

    > Obcykany jesteś, a zadajesz tak cienkie pytanie.
    > Wiecej stracisz tu energii, niz faktycznie na wlanie tych 2l oleju,
    > założeniu fitra z tesco, i przepłukaniu.

    Ale to znowu trzeba pod samochód włazić i brudzić olejem.
    Może nie warto? :)

    Bo wszystko sobie spokojnie spłynęło, miska ładnie wyczyszczona, filtr
    będzie nowy. Może się da bez brudzenia?

    A w ogóle tak sobie tu napisałem żeby głośno pomyśleć :)
    Ale chyba faktycznie zaleje go czymś tanim żeby go przepłukać -
    wymyśliłem że jeszcze przy okazji sobie posłucham silnika zalanego
    jakimś 20W50 i potem na syntetyku, to przy okazji będę miał porównanie
    czy popychacze mi mocno dzwonią.

  • 19. Data: 2010-04-02 00:09:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lewis pisze:

    > Dlatego też napisałem ze góra silnika może być ok. Ale jest duże
    > prawdopodobieństwo że do wału syf mógł się dostać...

    Syf raczej spłynie na dół, a tam się przyssie do smoka. Do góry nie
    powinien podfrunąć (poza kamieniem już później tego dnia nie latałem).

    A wał też jest smarowany z góry olejem zza pompy.
    Tam jest wał wysoko - wał czy przeciwwagi nawet nie sięgają dolnej
    krawędzi bloku, a jeszcze jest cała wysoka miska olejowa.

    > Ok nie wnikam :)

    W ogóle ciężki weekend był.
    W przerwie między rajdami PPAiK wybraliśmy się "poćwiczyć" do Rallylandu
    i Kopaniewa (tereny dawnych lotnisk) - no bo na lotnisku zawsze fajnie,
    równo, bezpiecznie, samochód się nie zużyje itp...

    No to na tych równych i bezpiecznych lotniskach ja się poorałem na tym
    kamieniu, drugi dachował, trzeci urwał koło, a czwartemu silnik wybuchł
    w drodze powrotnej.

  • 20. Data: 2010-04-02 00:28:03
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-02 00:01, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > wymyśliłem że jeszcze przy okazji sobie posłucham silnika zalanego
    > jakimś 20W50 i potem na syntetyku, to przy okazji będę miał porównanie

    przy okazji - ja bym wlał minimum półsyntetyka... Minerał słabo czyści
    silnik... takie mam wrażenie.