    From: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Plazma w pionowe prążki ~
    Date: Sun, 16 Aug 2009 11:04:35 +0200

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h64dk0$2sq$1@news.onet.pl...
    > jagr pisze:

    > jakościowo znacznie lepszy sygnał niż wskazana plazma. Argumentem było że
    > plazma ma mdłe kolory itp, a takie nowsze tv jak np. wskazany świetnie sie
    > sprawdzą. opinia'. Co myślicie?

    Myślę, że nie należy sugerować się opiniami sprzedawców, oni mają specjalne
    bonusy od firm za sprzedaż TV właśnie tej marki. Np. kumple co jest
    właścicielem sklepu komputerowego za dużą sprzedaż nagrywarek LG do
    komputera dostał od LG plazmę 42" gratis. :-)
    Sprzedawca sprzeda to od czego ma największy zysk.
    Wracając do tematu, powiedz sprzedawcy żeby ustawił tryb dynamiczny na
    plazmie panasonica i porównał z LCD ten sam materiał filmowy. Zauważysz, że
    LCD mają żywsze kolory, ale niestety nie są tak naturalne jak na plaźmie. No
    może LCD z górnej półki (powyżej 5 tyś. zł) mają podobną jakość jak plazma,
    ale w podobnym przedziale cenowym to jednak plazma ma bardziej naturalny
    obraz.

    Co do prążków na ekranie plazm, to wynika z faktu, że w sygnale TV były
    zakłócenia. Odbiorniki mają różne systemy poprawy obrazu, redukcji szumów.
    Plazma Panasonic też ma taki system 3 poziomowy, ale standardowo jest
    wyłączony, ale na minimum. Włączenie takie filtru na maksimum powoduje, że
    obraz faktycznie jest "gładki" i pozbawiony szumów, ale równiez pozbawia się
    go szczegółów i drobnych detali, obraz jest mniej ostry. Dodatkowo w trybie
    dynamicznym panasonic ma strość na maksa co dodatkowo uwydatnia wszystkie
    wady w sygnale. :-)