    From: "Maciek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Play Fresh
    Date: Wed, 25 Mar 2009 14:22:09 +0100

    Użytkownik "chmiel199" <c...@N...gazeta.pl> napisał
    > na ktore przychodzi JEDEN rachunek). Wiec teoretycznie moj numer moze
    > nawet
    > przez pol roku lezec w szufladzie bo np. wyjechalem za granice, a nic nie
    > przepadnie ani sie nie uzbiera bo zawsze jest komu to wygadac.

    A co z tymi, którzy nie znoszą rachunków? A co z tymi, którzy żyją samotnie?

    > Nie chodzi mi o sposob doladowania bo z nim mozna sobie jakos radzic.
    > Chodzi
    > mi bardziej o momenty gdy wykonujesz polaczenie majac malo srodkow na
    > koncie i
    > przerywa ci je bo brak srodkow na koncie. Dzwonisz w sprawie pracy, albo
    > jestes na pustkowiu i ni w zab masz niezly problem bo musisz szukac
    > sklepu/kiosku... Wtedy mimo calej wygody i prostoty w doladowywaniu
    > (internet
    > etc) niestety nie mozesz nic zrobic.

    Najpierw sugerujesz, że prepaid to dziecinada. Więcej, sugerujesz, że to
    konkretnie Play Fresh jest dziecinadą!
    A co z Simplusem? Przecież to działa tak samo, tylko jest droższe i co
    chwila tracisz możliwość wykonywania połączeń. A tu proszę, dziecinny Play
    daje rok na wykorzystanie kasy.

    > No i trzeba o tym pamietac, sprawdzac,
    > weryfiukowac.

    Bzdura! To Ty miałbyś z tym problem. Milion innych ludzi nie.

    > Plusem abo jest to ze przychodzi rachunek raz na miesiac, mozesz
    > ustanowic polecenie zaplaty, a jak chcesz sam placic to uwierz ze
    > przypominaja
    > sami kiedy trzeba placic rachunek telefonicznie.

    A co z tymi, którzy nie chcą podawać swoich danych osobowych kolejnej
    firmie, która te dane wykorzysta przeciw nim? A gdy ktoś nie ma konta w
    banku, bo taki ma kaprys?

    > No wlasnie. Z tego co mi wiadomo wysoki koszt polaczen do Play jest
    > spowodowany zmuszeniem opow przez UKE do placenia okolo 2x wiekszych
    > kosztow
    > za zakonczenie polaczenia do sieci Play (prosze poprawic mnie jesli sie
    > myle
    > korzystam z mojej niedoskonalej pamieci).

    Play wystąpił do UKE z pytaniem o zgodę na wyższą stawkę. I dostał. A
    decyzję UKE zawsze można zaskarżyć do sądu. Któryś z Wielkiej Trójcy to
    zrobił? Nawet nie wiem... Widziałem niedawno tylko jakieś powództwo Plusa
    przeciw Play w sprawie tekstu reklamy, której treść była, jest i pewnie
    wciąż będzie prawdziwa. Tak się zachowuje "największa sieć w Polsce"?

    > PLAY kosztuje 2,5 za litr. Czy to nie logiczne ze przewoznik play moze
    > automatycznie sprzedawac abonamenty na przejazdy za mniej niz pozostali
    > przewoznicy? Czy to jest uczciwa konkurencja i wolny rynek?

    Trochę nietrafiona analogia. Przewoźnikiem może zostać każdy, kto ma prawo
    jazdy. Operatorem sieci telekomunikacyjnej już nie. A stąd krótka droga do
    monopolu. Uwierz, że działania UKE są dobre. Może nie najlepsze ale
    przynajmniej coś się dzieje i są tego efekty -> ceny spadają.

    > Jak strace prace to zamkne sie w domu i nic nie bede jadl, bo tak bedzie
    > taniej...

    Nie, nie będziesz jadł, bo będziesz musiał zapłacić abonament.

    A już na koniec to Twoje stanowisko uwzględnia tylko i wyłącznie Twoje
    potrzeby, oczekiwania, styl używania telefonu. I wyłącznie na tej podstawie
    twierdzisz, że oferta Play Fresh jest do dupy. Pewien mądry człowiek napisał
    kiedyś, że dla rozwiązania problemu wystarczy zmiana punktu widzenia - czego
    i Tobie życzę.

    Takie jest moje zdanie i je podzielam :>

    Maciek.